AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.116

Hur ska man fördriva tiden på jobbet?

Sida 2 av 3
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Det är ju inte så att jag latar mig på jobbet. Det finns bara inget att göra. Det är inga kunder. Kommer det in kunder eller det ringer nån så minimerar jag ju alla internetfönster direkt. Så jag missköter ju knappast jobbet. Så är jag ju bara sommarvikarie.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Spjutspelet var lite trist efter en stund. Men 522,915 kom jag i alla fall. =)

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Idag ska jag fan räkna kunderna så får ni se hur slött det är här. Ingen på denna arbetsplats har någonsin varit med om att det är så här lugnt. Verkstaden har ju nåt att göra hela tiden. Men vi på reservdelar har knappt nåt alls att göra. Men nu är det äntligen fredag. =) Så är det bara 3 arbetsdagar kvar innan det bär av ner mot VALLÅKRA!!!!!! =D

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Idag har det varit ovanligt mycket. Jag har redan haft 2 kunder och 1 telefonsamtal. Man blir ju utbränd. *asg*

MVH Morgan.

Länk
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Ett tidsfördriv kan vara Askens dagbok =)
Länk
Har suttit ca 30 min nu, och har väl kommit 1/4 ungefär ;-)
Bra skrivet btw!
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ojojoj... Nu har jag haft hela 5 kunder. Varav en jag följde med ut och fylde på en skvätt olja. =)
Och jag kan tillägga att det har varit en "stressig" dag i jämförelse med igår.

MVH Morgan.

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JohnnyB: Bra tips! Jag ska prova det genast:))
Carpimp:

Följ tråden finns flera bra att ha länkar längre ner i disskusionen:

Länk

Asken:T3regn=ja-?
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jo, det fanns ett par länkar som var riktigt skoj. Men jag har "roat" mig med att prata med tekniska kontoret i stockholm gällande registreringsbesiktning.

Har nu haft 5 kunder och 3 telefonsamtal...

MVH Morgan.

Länk
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Om du har tråkigt kan du gå in på joecartoon.com, en riktigt konstig sida med massor av flashanimationer och spel.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Har själv jobbat på SAAB/OPEL i GBG... där hade man aldrig tråkigt....

så fort det kom in en monster bil så var det bara in till verkstan och koppla loss mätarna och så ut på motorvägen mot kungälv och köra.... Fick bl a åka med i en Trans AM när de drog den mot en Aero...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag säljer ju bara delar, och jag har ingen vidare lust att köra kundbilar alls. Så jag sitter och slappar framför datorn.

Nu har jag haft 6 kunder och 5 telefonsamtal.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Bra reklam för SAAB/OPEL i GBG Mugge... Det är så man tar sig för pannan...

apocalypsorödmetallic...
Hur många tror ni kommer in här i denna värme...
Fast om tre veckor så är det tvärtom, för mycket folk!
Länk

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag kan faktiskt säga helt ärligt att Carlia bil (saab/opel) i borlänge är en fruktansvärt seriös firma.
Om 3 veckor blir det nog ganska fullt upp för som som jobbar då. Jag är då arbetslös igen. =(

Nu har jag haft 6 kunder och 5 telefonsamtal.

MVH Morgan.

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
den firman jag arbetade på var väl oftast seriösa men visst hände det saker om fick en att reagera lite...

Det kördes inte med kundbilar som var inne på service eller på reparation. Men det kördes en hel del med bilar som fanns i hallen och ibland tom efter att bilen sålts.

Den Trans Am som jag fick vara med och åka i var tex fabriksny.... killen som kom och hämtade den senare samma vecka hade liksom ingen aning om att vi hade varit uppe i över 160 km/h med hans nya bil.

Sen var det lite si och så med att varva kalla motorer... det verkade vara ett bra sätt att få de varma om man hade lite bråttom.

men utöver det var det en seriös firma...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Äntligen helg. Och jag kan ju berätta att det slutade med att jag haft 7 kunder och 6 telefonsamtal. Så jag har med andra ord haft en otroligt slö dag...

MVH Morgan.

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Kul om din boss läser detta... ! själv har jag små raster på 20 min mellan mina 2 timmars pass perfekt att sitta en stund
!

Mvh/ Daniel

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Kul om din boss läser detta... ! själv har jag små raster på 20 min mellan mina 2 timmars pass perfekt att sitta en stund
!

Mvh/ Daniel

Länk
Aldric
Hörru Mohsen, vart hittade du den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.