AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
331

Köp av 320 [E36], hur mycket?

Hej!

Jag letar lite i annonser efter en 320, coupe eller sedan, av E36.
Det finns ju alltid önskemål om att det skall vara en bil som gått 1000 mil, -99 årsmodell, men det är ju bara att glömma...

Så, de bilarna jag tittat på nu har alltsom oftast varit -92 -> -95 och ett miltal på oftast över 15 000 mil.

Det jag funderar på nu är, hur billigt kan man få en sådan bil?
Oftast när man tittar nu så har säljarna lite höga uppfattningar om prisnivån, på samma sätt som jag skulle ha om jag sålde min B8. Finns det någon som nyligen köpt en 320 eller sålt sin 3-serie med de miltalen som kan ge en vink om vad marknadsvärdet ligger på?

Mvh
Marcus Hjortzén
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Du bör kunna hitta en fin för runt 35000. Jag kikade på en som jag relativt lätt fick ner till 35' och den var riktigt fräsch 93:a som gått exakt 15000. Dock har jag bestämt mig för en 325. Fundera på om du vill ha Vanos eller inte (kom 93 på alla 6:or), det är kanske lite lotteri efter 10 år, samtidigt så minska den ju bensinförbrukningen ganska rejält, upp till 10% har jag fått höra. Icke-Vanos bilar är ofta lite billigare.
Kowalski
Jag fattar inte att en del släpper sina E36:or så billigt. Måste bero på extrem brådska att bli av med bilen om man går ned så lågt i pris.
35papp för en fullservad/dokumenterad ärlig 320 sedan/coupe, VANOS med 15k mil är i billigaste laget anser jag. Själv blev jag nyligen erbjuden 40 (som inbytespris!!) för min 318 -94 hos tre olika BMW återförsäljare. Då måste väl ändå en 320 vara mer värd, eller?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visst finns det bilar i 30-40k klassen, det bör ju dock tilläggas att de bilarna i allmänhet inte alls håller ett skick man vill ha. (Läs: rost på dörrar, bagagelucka osv).
Men jag misstänker att man borde kunna hitta en vettig bil för under 40, hoppas jag.

/Marcus
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Under 40' tror jag att det kan vara rel. svårt att finna en riktigt fin 320. Jag har planer på att sälja min -91:a och jag säljer den inte gärna för under 48 000-49000:- utan nåt extra. Med 17" + 7000-8000 och med stereo + 6000.

Fast då är ju den helt rostfri och påkostad ca 30 000 på två år.
AndersG: Helt klart, tror också att det är svårt att hitta ett fint exemplar. I detta läget så tittar jag däremot på långmilare, gamla bilar, det betyder alltsom oftast att skicket inte alls är det man egentligen kräver. Men, i mitt fall skulle den fungera som vinterbil, så inte ett större problem för mig. Tydligen verkar det som om BMW rostar också, trodde inte det var möjligt! :o)

Men AndersG? Du skriver att du skall sälja din -91:a? I profilen skriver du däremot att det är en -92:a? Osäkert födelseår på ditt barn? ;)

Hmm, får se vad som händer, jag har tittat lite på Calibra (som jag haft tidigare), de ligger ruskigt billigt (inte alls de 119' som jag betalade då) och lär funka minst lika bra som vinterbil.. Får se.

Mvh
Marcus
anted
Jag funderar på att sälja min 96:a

Den har gått 11000 mil, mkt påkostad...

Intresserad?
(Anted: Skickat mail till dig)
anted
Darklight: du har mail!
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Jo jag vet att det står -92 i profilen. Det står fel. Min bil är tillverkad i aug -91 vilket innebär att det är en 91:a. Hade den varit en månad nyare så hade det varit en 92:a.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.