AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
593

tona alla rutor?

NOLL7NOLL
Ska till o tona lite rutor på bilen. Men min fråga är inte om min bil. När jag är ute o kör ser jag att vissa har tonat alla rutor, även vindrutan ( väldigt mörkt ). Om det finns några här som gjort det undrar jag bara, hur f*an klarar ni er från att bli tagna. När man hör om alla som blir stoppade för att ha tonat förarrutorna.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Finns nog inga trixs att klara sig undan Fabro Blå. Men när jag körde tonat (5 rutor) med min fd 325 Coupé -93:a så gick d alldeles utmärkt när jag körde i stan (Helsingborg) mötte Fabror Blå många gånger i olika situationer utan bekymmer, fick tom. beröm av en polis för att bilen va så stilren, och han gillade toningen. Nu va ju rutorna bak helsvarta och sidoframrutorna bara ljust röktonade.

Men när jag däremot körde runder i min "barndomsort" som är en liten by i Småland skogar, blev jag tagen två gånger samma dag av två olika Mc-Poliser. Inga böter då jag naturligtvis kände polisen som stannade mig (alla känner alla by). Men en om besiktning åkte jag på. Testa naturligtvis med Bilprovning att få igenom bilen, och hävdade att de inte bara kunde se att ljusgenomsläppet va för lite, och krävde uppmätning. Men långt om länge gav jag upp och rev av filmen och bilen gick igenom.

Men som sagt d finns nog inga bra knep att "slippa undan" utan d ända jag kan rekomendera är att hålla sig i en större stad där Polisen har annat för sig än att haffa "toningsligister".

Skall du tona runt om? Jag vet en firma som gör d jävligt billigt. Skall själv tona min nuvarande 328:a där direkt efter besikning nästa gång.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Vilken firma hade du tänkt tona hos? Söker någon som kan tona snyggt och till bra pris i Gbg-omr.

Mvh SD
Var på Antec i GBG idag. Kanonkillar!
Jag tonade hela vägen runt (utan vindrutan). Blev kanonbra!

www.antec.o.se
Hur mycket fick du ge?
3400kr, men det är det värt! De är grymt proffsiga!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.