AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
401

Hur mkt får jag för min M5 E39 99:a sv-såld..

pi
34
pitbull
M5 e39 99:a
Hur mkt får jag för min M5 E39 99:a sv-såld???
den har gått prick 11.000mil...alla papper full dokumentation...fullmatad utan tv..titaninred,..02 optik angeleyes,förstärkt koppling sachs 630nm tål den...(20.oookr)
silverstone inredning,,mm,,,

Det e ganska sjukt...annonserar man lite billigare än andra..så tycker folk att det e skumt med bil..trots att den e sv-såld,,men annonserar man högt..jag då köper ingen så det e ganska jobbigt tycker jag....Vad tycker du,,??
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Du kompis, jag bjuder 200! ;)
pitbull,

känner igen situationen är man för billig tror många att den är skum eller att man är desperat och får extrema skambud. Ligger man för högt hör ingen av sig. Gäller att hitta mellanläget. Har fått budgivning tack vare lågt pris en gång, men generellt sett vill de flesta pruta är min erfarenhet.

/Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

jag tycker du borde få runt 300' för den. Prisskillnaden för bristen på navi/tv tror jag vägs upp av att den är svensksåld. Då räknar jag med att den är fullutrustad för övrigt (DSP, dubbelglas, lucka, telefon osv). Håller med om att man inte vill annonsera ut den för billigt, men mellanläget som Simon pratar om är ju jättesvårt att hitta. Som vägledning annonserades en svensksåld -99:a ut i lokaltidningen för 319', med navi och 8000 mil, avusblå i mkt fint skick. Vet dock inte om den såldes. Att annonsera nu under sommaren är ju tvärkört, utan vänta 2-3 veckor till så börjar förhoppningsvis marknaden komma igång igen.
lycka till! jag hoppas för oss båda att du får bra betalt, i så fall kanske jag också får det!

mvh Johan
Buspelle
Tycker också att rätt pris bör ligga kring 300. En väldokumenterad, svensksåld (och okrockad?) bil av den här typen betingar dessutom tveklöst ett högre pris. Betydligt mer än vad bristen på navi drar ner det.
pi
34
pitbull
M5 e39 99:a
ska testa att annonsera igen..om ett litet tag...prutar folk o kommer med skam bud,,ja då behåller jag pärlan....
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Skit i att skriva pris och ange typ "Bud", och skriv en mycket seriös annons i övrigt och ta fina bilder. Poängtera det som skiljer din från övriga bilar dvs det som gör din mer unik tex Svensksåld, Full historik, M-test osv.
Sp
51
Spud
518i -90
Om han bara skriver "bud" så lär det väl bli mest skambud.
Det låter ju bara som om karln är desperat. Tycker jag iaf.

Ha lite tålamod så dyker nog rätt köpare upp.
Under tiden kanske du får stå ut med att tvingas köra M5:an.
Hur obehagligt det än låter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.