AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
809

Porsche bromsar

Hej!

Jag funderar på att montera Porsche GT3 bromsar på min M coupe. Är det någon som har gjort detta? Köper nya grejor så det är inget begagnat. Får de plats med original fälgar som jag har? Behöver man ändra på något, nav etc.... eller är det enkelt att montera? Behöver man fundera på balans mellan bromsarna bak och fram? Inte vad jag har hört iaf. Jag tänker låte en verkstad fixa det men kanske har någon något att tillägga. Uppskattar svar. Tack!
Vet inte om just GT3 bormasar men Boxter bromsar har jag sett på Z3. Men det är lite tråkigt när det står Porche på oken på en BMW bil...? Varför inte slå till på brembo?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Har sett flera Z3:or med Porsche bromsar nere i tyskland, tror iofs inte att det varit GT3 bromsarna, utan dom väldigt prisvärda Boxster S bromsarna (har för mig att man får loss fram ok, skivor & belägg för ca 10k kr.) Men du kanske vill ha ännu värre grejor på din bil ? Bromsar är ju som sagt jävligt viktiga när man har en bil som går undan...

Porsches grejer håller mkt hög kvalité & bromsarna har mkt bra livslängd & mattas inte av efter hård körning på samma sätt som de flesta andra biltillverkares bromsar.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Porsches bromsok är ju Brembos...... K.
jag menade texten på oken. Står det brembo så är det OK i en BMW står det Porsche så ser det konstigt ut...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Brembo-bromsar är inte gratis precis. Gå in på deras hemsida brembo.com och titta eller klicka på denna länk för att komma direkt till ett Gran Turismo frontsystem anpassat för M Coupé/Roadster: Länk

Man kan välja mellan röd, svart eller silverfärg på bromsoken.
Från ca 25.000 SEK (exkl montering) kostar det för ett frontsystem. Upp till tre månaders leveranstid om det inte finns i lager...

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.