|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst alla trådar om sportavgas till 328 E46 och fått uppfattningen om att det inte kommer låta nåt,så beslutade jag att fimpa sista ljuddämparen och ersätta den med 3" rör som mynnar ut i 2x70mm utblås (jetex dtm).... Ljudet som blev är att det är lite högre på tomgång och låter fint vid varv eller seg dragning dock så låter det inte mer vid vanlig landsvägs fart.. Jag har även ett öppet kn filter för 500hk så det är rätt så stort, Men soundet är nice på bilen nu det hörs att det är en 6a... Enda nackdelen är att eftersom man får en ganska lång bit utan dämpare så får man när man varvar upp motorn och släpper gasen lite avgas bluppar bludder men det är inte farligt... Och givetvis går det att återställa orgsystem utan större jobb... | |
|
Passade 3" röret direkt på röret som sitter framför mitteldämparen? vart köpte du röret? Om man tittar framför mitteldämparen så ser man bara att röret går över i en tillplattad del. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| Jag kapade av röret ca 30cm från sista burken... jag använde 3"tumdärför att jag hade en massa liggandes hemma, Men det är igentligen 2,5" som är att rekomendera eftersom det kommer passa rakt på orginal röret... kostnaden för mitt bygge med rör och rostfria ändrör blev ca 800kr... | |
|
Okej. de var jag som missförstog dig. du har allså kvar mitteldämparen och har tagit bort bakre dämparen. Eisenmann har en lösning där du har en bakre sportljuddämpare och byter ut mitteldämparen mot ett rostfritt rör. Den lösningen är den jag håller på att prova. Du säger allså att 2.5" passar rakt av? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Får jeg litt mer knurr om jeg bare bytter til sportsluftfilter i første omgang? Altså inni bilen. Min 323 Ci M52 er jo helt totalt tyst, og det er synd. Vil ha sportsavgas til neste år, tenker jeg. Og da håper jeg at det blir mer brumming om jeg bytter helt fram til katten (eller noe).. Blir det forresten mer ljud inni selve bilen då, eller er det mest utenfor at ljudet hørs? |
|
|
Ja på min passade 2,5tum rakt på (kan skilja nån mm) skriv gärna hur ditt bygge går. Japp du får mer insugsljud med öppet filter och utan avgassystem och det är inte störande inne i bilen..Om du vinner hk? Mjaa detta får man tvista om men jag tycker min bil varvar snabbare upp med fimpat avgas och filter. kan ju vara inbillning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.