|
|
|
|---|---|
|
Hej alla automatare! Har ett gnisslande missljud i lådan som kommer och går(pulserande) vid tomgångsvarvtal i D och R-lägena på min 735:a. Låter inte alltid vid tomgång heller,utan någon gång emellanåt.. Verkar inte vara lagerljud,snarare någon form av överströmningsventil som "spelar" lite!?! Om någon har något annat tips av vad det kan vara så blir jag tacksam.. Oljan i autlådan är bytt för ca 5000mil sedan och är klarröd om någon undrar. Lådan växlar mjukt och fint och funktionen som sådan är icket falerande.Oljenivån är också OK.. Mvh Janne. | |
|
Ingen som har någon fundering angående detta gnisselljud? Någon vild gissning då :) Mvh Janne. |
|
|
Hmmm...Jag har lite funderingar själv nu efter div konsultationer med lite folk.... Kanske det är ett igensatt filter i lådan som "skapar" detta ljud? Någon här har kanske något annat tips att komma med? Låter det troligt att ett skitigt filter skapar gnisselljud pga dåligt flöde?? av olja? Mystiskt att det bara blir på tomgång och aldrig annars tycker jag iofs.. Mvh Janne. |
|
|
Hej! Tar upp denna fråga igen. Jag har bytt olja nu igen inkl. sil(inget direkt filter i denna låda).Gick åt ca 14liter olja för att få oljan helt utbytt,dvs 4 oljebyten efter varandra pga att man ej kunde få bort allting på en gång..(Convertern var i sitt riktiga läge och växellådsfästena var ok enl utv. mätning och okulärbesiktning). Men ingen skillnad i missljudet,låter som att det kommer från lådan men jag är absolut inte "hundra" på det nu.. Ingen som har/har haft liknande missljud och har "grävt" i problematiken längre än vad jag gjort :) Undrar om en "förskjutning" av kardanaxeln kan generera detta missljud i t.ex stödlager...Misstänker nu bl.a det också. Nåja,vill inte börja riva något i "onödan" så jag vore tacksam om någon kunde ge mig lite tips om vad som KAN vara en tänkbar felkälla :). Ingen som känner igen sig på missljudet och min kanske iofs dåliga felbeskrivning...? Ingen kardan och/eller automatlåde expert ute? Mvh Janne. |
|
| Hej janne!Har själv en e38 med 5hp18 låda 14000 mil som har ett rungande ljud(missljud?) vid tomgång i alla läge (prnd),försvinner lite om jag släcker halv ljus så att tomgång ligger på ca 450varv och är inte hörbart efter ca700-800 varv .Låter mer ibland och vissa tillfälle knappt allsTror det är planetväxeln som hörs!kan kanske vara något annat ljud tror dock inte att det är generator eller annan kring utrustning ,är det mer än min som låter så?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.