AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
850

Bromsprov hos Bilprovningen

BM
35
BMWH5
428iA M GC -15
Hartge H5 4,7 -96
120d -14
316i -94
2002Tii -71
Hej, min Hartge är ganska låg och jag är rädd för att spoilern kommer att ta i när man kör ner i rullarna. Jag undrar om det går att få provet gjort på annat sätt, som tex 4-hjulsdrivna bilar? Eller är man tvungen att krascha spoilern?
Jesperado borde väl veta?
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hur många cm till backen har du från spoilern? Jag vet att bromsprovarna är betydligt snällare än de ser ut.
Hoppas att det går bra i alla fall.

MVH Morgan.

Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Klarar du lyften så ska det inte vara några problem. Min fick två man lyfta upp för att få dit lyften förrförra besiktningen, men bromstesten var det inga problem med. Som sagt, hur långt har du till backen? Jag hade inte mer än att jag precis fick in "tårna" på en sko.

Länk
Min bil körde dom inte ner i bromsprovaren. Besiktningsmannen frågade om jag trodde spoilern skulle ta i och jag svarade bara "Kör ner den du, men går någe sönder skickar jag räkningen till er" Då avstod han....

I besiktningspapprena står det att bromsarna är provade på annat sätt.

Så du borde kunna hävda att bilen inte går ner, och att dom får testa på annat sätt.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är väldigt (väldigt, väldigt) sällan en bil inte går ner i bromsprovaren. Är det en väldigt låg bil kör man långsamt ned, så ser man om den kommer att ta i innan det händer.
Kan du köra på vanliga vägar med bilen så ska nog inte bromsprovet bli något bekymmer...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

BM
35
BMWH5
428iA M GC -15
Hartge H5 4,7 -96
120d -14
316i -94
2002Tii -71
Hej, och tack för informationen!
Jag har ju faktiskt höjt bilen ca 3-4 cm i fram, då den hade några konstiga fjädrar som inte passade i övre änden när jag köpte den!!! Det fick till följd att den låg konstant på genomslagsgummit. Den var mycket låg då, man såg ca 10 mm av däckssidan (19"-fälgar), och 35 profilsdäcken fjädrar ju inte så mycket (stum är bara förnamnet). :))

Mvh Thomas R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.