|
|
|
|---|---|
|
Glödlampan är hel, kommer ingen ström till anslutningskontakten. Säkringen hel, verkar vara kabelfel(?). Nån som har ett tips var jag kan mäta mellan säkringen och kontakten till glödlampan eller ligger kabeln i kabelstammen hela vägen? Japp, jag har en touring där det ibland är svårt att öppna bakluckan (förmodligen nött kabelstam där men kan det verkligen påverka vänster halvljus?). Ha de' | |
| kolla lödnigarna i lkm modulen verkar va felet på min , lödde om dom å nu funkar allt igen | |
|
OK, är det den som sitter i relä boxen? Ha de' |
|
|
OK, tack för tipset, har lött om alla lödningar på reläerna i lcr- boxen, blev dock ingen skillnad, fler tips? Ha de' |
|
|
Har du lött om LKM-boxen? Länk |
|
|
Hej Svempa! Har haft ett lika fel på min 530 i -toring 93 Den gången var det så att det relä som ger sänning ut till vänster lykta ej funkade. Eftersom det finns en reläutgång för vänster och en för höger sida och jag inte fick tag på ett motsvarande relä så var alternativet att köpa en ny ljusbox för 2-3000 kr så jag lödde över med en tråd från höger till vänster sida efter relät. Hälsningar TommyJ TJ |
|
|
Tack för tipset TommyJ, tyckte nog att jag kollade alla säkringar innan jag gav mig på LCR boxen men idag när jag försökte fatta hur de fyra reläerna i boxen funkade upptäckte jag att säkring #10 var trasig (7,5A), bytte den mot en motsvarande men den gick sönder igen när jag provade att atkivera LCR-reläet med fingret . Bytte mot en 10A säkring (utan att prova att peta på LCR-reläet), nu funkar det (vi får se hur länge....)! Ha de' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.