AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
800

En konstig vridknapp i handskfacket på min M535i -85.

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den verkar inte ha nån större betydelse. Men man är ju nyfiken. Den sitter uppe i vänster hörn av handsfacksöppningen. Den är rund och är typ 2cm i diameter. Symbolen är typ en pil i form av ett stort V. Den går att vrida nåt varv åt vardera håll. Säkert helt obetydligt, men jag blev så nyfiken. =)

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Har du AC i bilen? isf, så kan det vara ett reglage för kylan från acn. Jag har också en liknande ratt sitter i handsfacket i min pärla, som är till acn. Annars vet jag inte vad den kan vara till..

Nord
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jepp, jag har AC i bilen. Men varför skulle det sitta en knapp i handsfacket rörandes nåt sånt?

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Har det inte något med Microfiltret till ACn att göra?

K-Jörgen
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag har då inte en aning. Jag har då inte märkt någon funktion på den. Men det är kanske inget viktigt.

Mvh Morgan.

Länk
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag gissar på en "volymratt" för att ljustera högtalarvolym fram/bak från ett bilstereobygge! =)
Om den inte ser väldigt BMW orginal ut..
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
starta acn, och testa o vrid ratten i bottenläget. då borde acn stänga av sig. gör den inte det så har den väl inget med acn att göra heller.

Nord
BmwMutte
har du fått reda på vad din knapp är för nått än?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
MIn Pappa har den också i sin 535i -86 med ac, men vet inte heller vad den är till.
Lars
BmwMutte
men om han har en ratt där så har det nog ¨ått med ACn att göra-.. eftersom jag har inte nån AC och ingen ratt..
9k
11
9kt16
528i-86
Det är inte så att ni har en besinvärmare i eran bil jag har en sån knapp samt bensinvärmare

Kör SAAB på sommaren snabbaste bilen med framkrafs samt 4 hjulbultar.Nån som vill Rejsa?????=)
297hk/485nm@6200rpm
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Kan inte vara så att det är kylning i handskfacket o vredet bestämmer hur kallt det ska vara? Bara en liten gissning...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag gissar med Peter_1982 att det är kylning till handsfacket om man vill förvara något kallt där!
Sådana funktionewr finns i alla fall på andra bilar som Opel omega! En gissning bara!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag har inte kunnat känna om det har nåt med AC:n att göra än eftersom jag väntar på tid för ac renovering. =( Men sen ska det minsann provas. =)

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.