|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem på min 535i, hastighetsmätaren hoppar lite upp och ner, i farter mellan 70 och 120, e det någe som bara går att ställa?? MvH/Freddan | |
| Kan vara SI-batterierna som sitter i instrumentklustret. | |
| okej....hur kommer jag åt dem?? och hur lång tid kan det tänkas ta? | |
|
återigen: det sitter inga SI-batterier i instrumentklustret. det är kondensatorer som härjar där Länk "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
på e34:an alltså, SI-batterier finns på äldre modeller såsom e28, e30 osv "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Mekartips-Välj Kategori -elektronik Kom på att du kanske har kondensatorer vet ej när BMW ändrade på detta. På min -89 satt två 1:2 volts batterier med lödöron(flaggor) Enklast att lossa skruvarna i överkant på instrumentlåda(ovansidan av glaset)och lirka ut den .Går bra att plocka ut så långt att man kan lossa kabelanslutningarna om man har ställbar ratt. |
|
|
Jag hade liknande problem. Och jag gjorde rent kontaktstycket på bakaxeln, då upphörde problemet på min bil i alla fall. MVH Morgan. Länk |
|
|
Är det bara hastighetsmätaren som pendlar så ska du nog kolla in givaren på hastighetsbakaxeln först. Om kondensatorerna är slut så brukar fler mätare bete sig underligt. Alla nyare BMW samt alla äldre med digital tripp osv har kondensatorer istället för batterier, så det sitter kondningar på ditt kort. En till länk: Länk En länk ang givaren: Länk |
|
| Hastighetsgivaren på bakaxeln menar jag såklart :) | |
|
Tack för tipsen, ska in till mack så ja kan hissa upp bilen så får ja se om det e det. MvH/freddan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.