|
|
|
|---|---|
|
Igår "stannade" min bil (gick endast på tomgång) Soppatorsk känndes det som för så fort man nuddade gasen bara bluddrade den o höll på att dö. Fast mätaren visade ca 10l kvar. Men så fort jag hällde i en dunk (10l med Red Lines Water Remover) gick den klockrent igen? Åkte direkt o tankade fullt o mycket riktigt hade jag haft 10l kvar i tanken...Finns det dubbla soppa pumpar så om den ena lägger av så orkar den andra inte dra fram soppa ? eller vad kan det vara? Har en 528iA -96 Tack på förhand för alla funderingar Calle | |
|
kolla upp förpumpen,den är nog sönder,eller är filtret tät i tanken huvudbränslepumpen klarar inte att suga upp dom sista litrarna |
|
|
Tänkte väl att det skulle vara ngt sådant...sitter den i tankarmaturen? /Calle |
|
| Opp! | |
|
Jag har samma problem med min 528 den behöver minst 10 literi tanken min 535a är värre den måste ha minst 25 liter i tanken =) |
|
leri |
I många fall kan ett byte av huvudbränslefiltret göra underverk. Jag har under några månader haft problem med ryckningar vid gaspådrag samt vid kall motor. Jag bytte igår filter och problemen var som bortblåsta. Så jag håller en slant på att det är både förpump och filter i era bilar. Mvh Leif |
| Var sitter huvudbränslefiltret? | |
leri |
Om du följer bränsleledningen från tanken hittar du filtret. Sitter troligen på vänster sida intill motorfästet. Kom i håg att reducera trycket innan du lossar slangen. Det gör du genom att ta bort säkringen till bränslepumpen och sedan köra motorn tills den stannar. |
|
Kör du ofta med ksprit el dyl? Hade en Golf (huga!) som funkade på samma sätt, det var pga att jag hade massa vatten i tanken. Jag tog ner tanken och tömde den helt torr, sen fungerade den bra igen. Möjligtvis kan det vara liknande problem, men jag är igen höjdar-meck... ;) |
|
| Lustigt nog så har jag ett liknade fenomen på min 528i...när det är lite bensin så svarar den inte på gasen och bluddrar, när jag tankat så går den klockrent igen. | |
|
Råkade ut för samma sak, då var det bränslepumpen på min 523iA som lämnat in, jag hade " tur " som råkade ut för detta under semestermånad i Sell am See; Österrike, visserligen minskade semesterkasssan men jag tror jag tjänade närmare 1000:-) kronor på reparationen, BMW i Kaprun hjälpte mig. Kan tillägga att BMW Sverige har mycket att lära av BMW ute i Europa, de är oerhört hjälpsamma och serviceinriktade nere i Tyskland/Österrike, det är min erfarenhet. PS Låt BMW titta på ditt problem Ds No Fear |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bränsle filter sitter ungefär mitt för förardörren under tröskeln. man får lossa plasten och vika ned den. sedan bara att byta. Pilen i bränsleriktningen. böt på inspektion 2. Har inte haft några som helst problem vid låg bensinnivå.(lågmilare) Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.