AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
514

Två missljud i min förarmiljö

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag hemsöks av två irriterande ljud i min e46 318.

Missljud 1: ett vibrationsljud som kommer från gaspedalen, och som uppstår vid hastigheter runt 70-80, motorbromsning och på riktigt usel asfalt (dvs större delen av Sverige). Ljudet slutar så snart man sätter foten mot pedalen (även utan att trycka ned), så det tycks komma från själva pedalen.

Missljud 2: Ett lätt knirrande ljud från förarsidans elfönsterhiss. Jag har sökt här på forumet och fått upp en massa om knak och knarr och knirr (kul ord att söka på för övrigt), men det här låter enbart när jag ska hissa upp fönstret, och låter som en liten fjäder som sträcks - jag har inte hittat något som är applicerbart.

Kan någon hjälpa mig?

____
Don't fuck with another man's automobile.
Kan hjælpa dig med førsta missljudet.

Bara att hålla gaspedalen nere så ær det løst! =)
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Prova smörja upp elhissen lite fett eller nån form av olja skadar aldrig ha det dock inte på rutan hade samma problem med en annan bil förut.
Vart tyst efteråt.
:)

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Hur gör jag för att smörja elhissen då?

Don't fuck with another man's automobile.
Om jag vore du skulle jag köpa lite silikon på stift eller spray och dra över listerna som rutan "glider" i. Har du tur kanske ljudet försvinner då. Skall du smörja själva elhissen måste du plocka lös dörrsidan.
Tänk på att silikonet fläckar både ruta och kaross, och för att få bort det måste du tvätta... Och då försvinner naturligtvis även silikonet på listerna, om det inte får dra i sig ett tag först.. Upprepad behandling fungerar i regel bäst!

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.