|
|
|
|---|---|
| Kan jag byta språk på min bmw 525i -92 med lilla färddatan från tyska isåfall hur... det är e34 | |
|
NoFears: Länk |
|
Raj |
Äntligen! 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
| Tackar funkade klockrent... kan man inte få svenska på något vis ? | |
|
Nope, tyvärr. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
| Vad betyder radioläge? Jag har i alla fall bytt orginal stereon mot en annan. Kan jag inte byta språk någo mera då? | |
|
Radioläge har inget med stereon att göra . Det är ett läge på tändningslåset typ första hacket innan tändningen är på . M som i Motor M3 CSL nice |
|
| Ok, det var lite det jag misstänkte. Fick det endå inte att fungera. Kanske måste vänta lite längre. Skall testa på nytt idag. Tack för det snabba svaret i alla fall. | |
hush |
fungerar inte på bmw 525i -88 eller? får det inte att funka, funkar det för alla andra? hush |
|
Jag har iaf gjort det på en 525i -89 och där funkade det. ___ Min sida: Länk |
|
|
Har nu testat detta efter att ha kopplat ur airbagen så nollades allt. Färddatorn är tillbaka på tyska ... försökte att fixa till engelska igen men när jag väljer E som det står i guiden får jag nåt annat skumt språk. Check knappen är den som det står Code på va? ___ ///Majk |
|
|
Har nu testat detta efter att ha kopplat ur airbagen så nollades allt. Färddatorn är tillbaka på tyska ... försökte att fixa till engelska igen men när jag väljer E som det står i guiden får jag nåt annat skumt språk. Check knappen är den som det står Code på va? ___ ///Majk |
|
|
Majk: CC-knappen är den högra i kombiinstrumentet. Den vänstra nollar du trippmätaren med. Slå på tandningen i läge ett och håll in CC-knappen tills önskat språk visas. ___ Min sida: Länk |
|
|
>>> Micke <<< Tack så mycket ... ska genast rusa ut och testa. ___ ///Majk |
|
hush |
funkar inte på min bil iaf :( hush |
| Kom ihåg att hålla in knappen länge. Jag trodde det inte fungerade på min men jag hade bara hållit in knappen för kort stund. Ca 30 sekunder tror jag det tog för mig, för annat språk kom upp. | |
hush |
när jag sätter mig i bilen, stänger dörrarna och slår på läge 1 så piper bara min bil :) om jga startar bilen och sen stänger av och ställer den på läge ett e den tyst, men inge språk val :/ nån som har nån ide varför den tjuter på läge 1? inge text i check-controllen |
hush |
hmm, nu fick jag fram som nu pratade om, men problemet är att den inte sparar språket tills nästa gång jag startar bilen. nått jag gör fel? till saken hör att trip mätare nollställs åxå vid omstart. finns nått batteri eller dylikt? |
hush |
ingen som vet varför det nollställs? |
|
Jo jag vet troligtvis vad som är ditt problem. Du säger även att din bil piper och detta kommer eventuellt att lösa sig om du följer mitt tips. Jag hade samma problem som du och ett par andra när jag köpte min 530i-89 Följ mitt mektips så kommer du att bli av med dina problem med stor sannolikhet. adressen till just detta mektips är Länk och sidans vanliga adress är Länk Lycka till med mekningen! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.