|
|
|
|---|---|
Axel |
Jag är påväg att köpa en 540-98 och givetvis vad man skall se upp med.när jag provade så var där obalans i framvagnen men jag tror det kan komma från vinterdäcken som var på. Så min fråga är om där är något speciellt att se upp med? MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Om du inte redan gjort det rekomenderar jag en läsning i Askens dagbok under Galleriet->BMWPower-bilar. Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Om xeonon lampa inte lyser kan det vara xenonstyrenheten 3450:- :-) Ganska vanligt sa. BMW På ett år har jag inte haft några andra speciella problem... Länk |
|
|
Klassiska fel på E39 540. Vattenpump, kylare, expansionskärl, hjullager, kattar, ventilkåpspackningar, rost baklucka o vid tanklock. Asken: har jag glömt nåt får du fylla i:) |
|
|
Som sagt kika i min dagbok så får du en koll på lite. fick tips om en 540 i malmö som skall vara skruvad, den har gått strax över 8k på mätaren. Du hittar dagboken under uppdaterat på förstasidan. Mer fel: tändspolar, framvagnsdetaljer såsom länkarmar, stag och bussningar över 15k mil. Dämpare och fjädrar fram likaså. IKE och HKE, enstaka fel. Skulle rekommendera dig att låta en auktoriserad BMWverkstad gör ett riktigt test av den blivande bilen plus att göra milkoll på de två ställen som går. Kolla i begbilsguiden och importguiden till vänster för mer input! Lycka till det är en härlig bil Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.