|
|
|
|---|---|
|
Man blir så jävla trött. Har haft bilen avställd ett litet tag och fick faktura på garageförsäkringen, såg att det var en kraftig höjning mot bara för någon månad sen. Ringde och kollade vad som stod på och fick reda på att min bil blivit omklassad och att min årspremie höjts med ca 5000kr per år, skitkul. Åka helförsäkrat är snart en utopi om man vill åka ståndsmässigt. Felix | |
|
Kolla ett försäkringsbolag som heter sockenbolagen på www.sockenbolagen.se ring dom om dom har kontor där du bor om du förstås inte har det bolaget redan. Sen finns det ett bolag till som heter susab www.susab.com slår du in den adressen så kommer du till deras nya sida dom har nog börjat samarbeta med ett annat bolag och bytt namn men den gamla adressen funkar fortfarande. |
|
jocker18@home.se |
sockenbolagen ville ha 28´000:- helår/helförsäkring för en 540 ´93, 14´000 för halvförsäkring. kille, 21år, småstad satan va dyrt!!! 13´000 på susab i halv/år Länsförsäkringar: ~6300/år/halv en hel del skillnad va? Man kan ha roligt även med 525ór... |
|
Funderar på o skippa helf. o ta en halvf. i stället. Man lägger ju ut skjortan på dessa premier. Bilen är värd cirkus 70 000 + att jag har 5000 kr i självrisk. Det är ju ingen ekonomisk ruin om det skulle skita sig även om man skulle få ett par sömnlösa veckor. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
| Lf höjde alla premier i år..min tds gick upp med 3500 kr till 8500...Böt till Folksam dom var 3 lapp billigare | |
|
Min kostar 8600 kr hos trygghansa, blev meddelad idag att jag har kommit undan billgt då de skulle höja premien på huvudförfallod. Blir till o ringa runt IGEN el. ta en halvf. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.