|
|
|
|---|---|
|
la just märke till att lysstyrkan på färddatorn minskar när jag tänder halvljuset.jag vill ha lika stark ljusstyrka som när lyset ej är tänt. vad göra.hjälper en starkare säkring? tacksam för svar | |
|
Skulle tro att det rör sig om en inbyggd finess. Bilen tror att det är mörkt ute när du slår på halvljuset, alltså sänker den ljusstyrkan på färddatorn för att minska störande ljus vid mörkerkörning. Passar ju bra på marknader där man inte har halvljuslag, mindre bra i Sverige dock. I en del fall går det att stänga av denna funktion. |
|
|
Mickeflo: Skulle chansa på att du har något elfel, och att elsystemet inte lev. tillräckligt med ström. Därför får du denna sänkning i ljusstyrkan vid påslag av halvljus. Halvljuset stjäler ström från övriga elförbrukare. Detta "fel" skall normalt inte uppstå om du har en frisk generator. Nu vet ju jag inte heller vad du har för BMW och hur gammal den är? Men jag skulle tro att felet ligger på din generator...har du upplevt några andra elfel? Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
tack för era svar. båda svaren kan ju stämma, bilen är en 525 ix toring från 92. övrigt fel är att originallarmet bara slår på ibland utan att någon petar på den. |
|
|
Den ska minska ljuset vid påslag av halvljus.. Inget fel mao.. ///Jesper |
|
|
Tack, skönt att höra !! |
|
|
Om du håller fingret över det lilla fönstret ett tag så brukar styrkan i displayen ändras.. så det är som det ska vara. Tro mig.. du vill inte ha det starka ljuset på kvällen. Det är väldigt störande.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.