AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.066

dunkande ljud fram bmw 525 ix touring

Har precis skaffat en importerad 525 ix touring -92 med full utrustning inkl skinnkädsel och dubbla takluckor.Bilen känns riktigt bra förutom att det kommer något mindre dunkande ljud framifrån, vilket jag tror har med hjul eller framvagnsinställningen att göra, det hör mest vid sakta körning, men får ett vobblande ljud vid högre hastighet. finns det någon som har någon ide om vad det kan vara. vid högre hastighet låter det som om någon axel eller skiva är skev ? strax innan köpet satte bilhandlarn själv dit en ny spindelled och jag tror inte att någon balansering är gjord därefter. vad tror ni felet sitter. tacksam för svar.
en sak till, på väg till jobbet slocknade plötsligt färddator . när jag sedan stängde av motorn och satte påigen så lös den igen ??

Om det dunkande ljudet kommer när du kör över kanter å dyligt så är det med 99% "pendelstagen/ krängningshämmarstagen"
Och det andra ljudet kan vara ett hjullager, det kan du kolla ifall du svänger lungt höger, vänser när du kör i högre hastighet, ifall det låter mer Lr mindre!!!
tack för tips !

Visa användare
27
Terator
325i Sport Cupe -93 Sommarbil
520i Sedan -88 Vinterbil
kolla drivaxlarna med så dom inte glappar. vanligt fel verkar det som på ix.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tråden är över 7 år gammal, och signaturerna har inte varit inloggade sedan 2003... ;)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.