AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
365

var försäkra bimern?

ti
14
tinner
325i -91
så fick man då en premiehöjning på ca femton hundra igen!!
har min e36 325i -91 försäkrad hos IF.

nån som kan rekomendera ett annat bolag????
med knaske lägre premie och eller med bättre villkor!!?

//macke

//Turbo Tinner
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Länsförsäkringar har nästan alltid varit billigast då det gällt BMW. Men de senaste åren så har jag fått billigaste premierna från Folksam.

Så mitt tips är att prova Folksam.

/Edvard
BMW CS # 4503
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Folksam har helt plötsligt blivit billigast..och inget snack om import heller..blir man sen medlem i OKQ8 så blir det några hundringar till
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Blev förvånad idag, när jag lite snabbt kollade premier hos OK/Folksam. Min Audi (100 2,8q -91) skulle kosta 11500, vilket inte är så billigt. Den bilen jag kollade på, en Audi A6 4,2 quattro skulle kosta drygt 17000:-. Rena rean, med tanke på att det är en i alla fall 8 gånger dyrare bil, som borde vara betydligt mycket dyrare att reparera osv. Detta på mig som fortfarande är 21 år ung.

Ibland blir man förvånad. Har inga klagomål på Folksam i övrigt, dom har funkat bra.

Sex på alla fyra, roligast så!
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är även så att väldigt många har sin hemförsäkring i Folksam via facket..då blir det bara en självrisk om om det skulle försvinna grejer ur bilen..
Det enda jag kan rekommendera är att ringa runt till "alla" bolag och jämföra- i god tid innan årsförfallodagen. Enda gången man kan byte om man inte köper ny bil..
Det har visat sig att bolagen skiljer sig otroligt mycket åt beroende vilken bil det gäller, vem Du är och var Du bor. Att säga typ"Folksam är billigast" går därför inte.
Ring runt och kolla- försäkringen börjar bli en riktigt negativ post i bilbudgeten. Och den verkar bara bli större och större.. Fattar inte hur man kan köpa en gammal M5 och acceptera 25-30 tusen (eller mer) i försäkringskostnad..

gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
dekewi; Vad tror du jag gjort då..naturligtvis ringt runt innan förfallodag..i sthlm kunde inget annat bolag komma i närheten av Folksam..däremot för några år sen var dom bland de dyrare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.