AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.016

M5 Daytona regnr:cgu-546.

Hittade en lovande m5:a på bildirekt.se
99000kr 13000 mil på mätaren. Nån som vet nåt om bilen ifråga?
Undrar också om generella fel på m5 man har ju hört ett antal skräckhistorier. Är det en bil med kvalitet eller ska man söka sig till något annat. Har tidigare haft s2 och Cosworth.
Frågan är om det är en 3,6a eller en 3,8 om mätarställningen stämmer och det är en 3,6a så är det nog ett bra pris skulle jag tro...alltså om det är helt klart att den gått dom milen samt att den är i mycket bra skick,samt mycket utrustning..
Men är det en 3,8a så blir jag nog lite mer skeptisk eftersom att jag inte tror att det går att få en sådan så billigt som ÄRLIGT har gått dom milen då är det nog något fuffens i så fall..Kvaliten är bättre på M5orna än de vanliga e34orna eftersom att M5orna är i stort sett handbyggda och varje bil tog i snitt 6 veckor att bygga.... Självklart finns det väl skräckhistorier om M5or men det finns det väl om cossisar och s2or också
sköter man om bilen så håller den, det finns ingen bil som klarar att plågas och missväxlas varje gång den används...hmmm möjligtvis M3 e30 då det är den absolut stryktåligaste bil jag vet...Sen så har ju M5an en helt annan motorkaraktär än turbo bilarna
det är riktig urkraft i den.....mvh jocke
Tack Jocce.
Bilen ifråga är en -93 dvs 3,8. Låter som jag bör vara på min vakt. Verkar ju på snudd till omöjligt om man är ute efter en hederlig bil nuförtiden. Får väl köra ett m-test och se vad dom säger. Förmodar att det blir ett rätt så säkert köp efter ett test?
Ja gör ett test och kolla mätarställningen hos BMW om den är importerad,är allt ok vid ett test samt att mätarn stämmer så gör du ett otroligt klipp om du får den för det priset, den borde kosta ca 30k till
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hmmm... jag vet inte så mycket om just M5:an, men däremot så tror jag INTE att du ska lita för mycket på ett m-test, dom är helt enkelt inte så fantastiska på m-testcenter som dom ger sken av. Har själv testat en Nissan 300ZX Twinturbo på m-testcenter söder om Stockholm, dom lyckades hitta de mest underliga saker som aldrig förorsakade minsta problem under den tid jag hade bilen, men de missade en del ganska allvarliga saker (bromsbelägg bak, sliten koppling, trasig dumpventil, m.m). Det är klart... det är ju bättre med ett test än inget alls, men om du känner någon duktig BMW människa/rutinerad begbilsköpare så skulle jag hellre rekommendera någon av dem, de tar ju dessutom lite av ett "personligt" ansvar för att bilen känns ok. Det går ju aldrig att HELT garantera en bils skick, vissa grejjer märks helt enkelt inte förrän dom totalhavererar, men en del kan ju med bara en svepande blick avgöra om en bil verkligen överenstämmer med det säljaren uppger. Säljare har ofta ett problem, de berättar alldeles för mycket saker om bilen, i deras svammel går ofta att hitta saker som vid en närmare granskning går emot det du verkligen ser på bilen!

Bara några funderingar från min sida.... :)

Besök Länk
Jag tycker inte att du ska haka upp dig för mycket på mätarställningen. Titta på bilens allmänna skick. Inredningens skick brukar kunna skvallra om hur långt en bil kan ha gått. Hur sliten är förarstolen, växelspaksknoppen, hur ser det ut i bakluckan etc. Vidare tror jag att det är bra om du har någon som känner till m5an att lyssna på motorn och provköra bilen. En välskött M5:a kan vara mycket fin även om den gått över 20000 mil. Hittar du ett fint exemplar så får du mycket bil för pengarna. Lycka till!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
har en 3,6l som jag ska sälja det är en -89:a och jag begär 85' för min som är mkt fin, ny lack, fullutrustad och har gått 18000 mil. Så kan du få en fin -93 för under 100' med de milen har du gjort ett mkt bra köp!

lycka till!

//Daniel
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag antar att den är importerad. 13000 mil låter typiskt skruvat...för att inte tala om 99000:-

Kolla upp chassienr i regbeviset och be BMW skicka uppgifter om bilen.

Man får vad man betalar för.....

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Bilen är import -96/11, men verkar vara såld nu...

OO=00=OO

/F.Nilsson. BMW CS:2303
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.