AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
677

vandrande tomgång ibland,problem...

tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
Gokväll alla glada,har precis vart ute o mappat in bilen med en SMT6 box,har lite probs med tomgången på min kärra....som jag har sett i tidigare inlägg har endel haft problem med likn pga av div felkopplingar...men mitt problem är att jag ibland har perfekt tomgång,men ibland dör den nästan typ 300varv för att sen skena iväg upp till typ 1500varv upp o ner o så där håller den på ettag oftast är det när man står stilla o ska i väg..e ju lite pinsamt när man står vid ett rödljus folk tror ju att man alltid vill rejsa men va f-n ja nuddar ju inte ens gaspedalen....nån som vet vad det kan vara ?? tacksam för alla tips
mvh /Tretjufemman
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Kör du med mapsensor eller?

Då man kör med lmm brukar det visst inte bli så stora problem med tomgången vad jag har förstått.

Blanka däck AB

www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265
tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
nix kör med M3 LMM , de e ju så sjukt att den går klockrent ibland på tomgång....ibland när den bara står o går utan man rör nått får den spel och nästan dör % skenar upp till 1500 o ner igen o sen kan den stabilisera sig...men den går klockrent o köra men man vill ju även kunna stå still ibland...mer tips ,någon?
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Jag kör med mapsensor och smt. Ibland går min jätte fint på tomgång.....men i 9 fall av 10 har jag ingen tomgång. måste få till min tempgivare och se om det blir nån skillnad. ska nog pröva med att ta bort tomgångsmotorn.

Har du prövat att byta tomgångsmotorn?

Blanka däck AB

BM
8
BMWBartin
BMW 325 Tic
Jag hade samma fel på min 325-87 TIC då var det databoxen det var fel på. Öppnade då upp box och såg att det var mycket oxiderat runt en ic-krets, tvättade bort med lite sprit, efter det blev det nästan perfekt tomgång.
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Det konstiga är ju att tomgången på min var perfekt innan jag satt i turbo och smt6.

Men det kan ju va värt att kolla upp

Blanka däck AB

changco
för mig funka det att nolla boxen, men antar att du redan gjort det. sen sa en polare till mig att man bör ta isär tomgångsmotorn ibland och rengöra den med 5-56
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.