AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.354

BMW X3 (e83) och BMW X5 facelift

dunstan
Nya X3 verkar bli en klart intressant bil. För Er som missat info:
Länk
www.bmwusa.com/newX3

Det som verkar lite tråkigt är att X3 3.0d ej får den stora 500nm dieseln!!! Och verkar ej få den 6-växlade automatlådan heller. Så synd om det blir så!!! Hade ju varit en perfekt kombination i denna lilla SUV!

Samtidigt så uppdateras ju X5 också:
Länk
* Äntligen klarglas i fronten och "angel eyes"? (det stora som saknades design mässigt tycker jag)
* Nya stora dieseln med 500nm!!!
* V8an från 7-serien och en high end med Alpinas 4.8 liters V8 (375hk!)
* Nya 4w drive! Skall vara mycket bra har jag hört!
* 6 växlad automat plus 6-växlad manuell låda

Personligen är jag mycket intresserad av en X3. Skall bli mycket intressant att se hur dynamisk den blir med lastning etc...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker X5an ser riktigt bra ut och kan nog nästan vara en liten investering att köpa en lätt begagnad sådan.

X3 gillar jag tyvär inte, första Bangle bilen som jag inte direkt faller för. Men som bilmodell betraktad är den säkert BMW smart och bra.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Gillar också X3:an, ska bli intressant att se den live på Frankfurt och sedan även hur den kommer att prissättas.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
dunstan
Ryktas om strax under 400 för en 3.0. Men med vilken standardutrustning vet man ju inte... Tycker den verkar hamna i ett klart intressant prisläge om man jämför med tex 330xi... X3 kan ju inte hamna för när X5 3.0 i prisläge... Min personliga gissning är typ 380. Annars köper nog de flesta en X5 facelift...
Bilder på X3:an Länk

Tycker den ser riktigt bra ut förutom de svarta stötfångarna.

// Mattias
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ser riktigt snygg ut, kofångarna kan man ju alltid lacka:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
robgus:

Ser bra ut MEN de svarta stötfångarna ser väldigt plastiga ut och går onödigt högt upp...

När skull du på mässan? vi kommer att vara där under sista helgen.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
starre: Ja vi får väl se hur den ser ut live, M3 köp är dock inte helt uteslutet..Jag kommer vara där den 19 september.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Nu gillar jag X3 mer, på de där bilderna ser den riktigt läcker ut, med sina svarta kjolar :)

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
chrille70
Jag börjar så sakta smälta för X3:ans design. Tyckte först att den såg rent förskräcklig ut med sina enorma plastsjok till stötfångare runt karossen. Men de går ju att lacka, som sagt. Jag tror nog att man skulle kunna leva med en X3 3,0i... :)

Liksom dunstan tycker jag också att prisläget är en aning intressant. Om X3 3,0 prissätts till ca 390 000 så måste nog faceliftade X5 3,0 ta ett rejält skutt uppåt i pris, kanske till 420-430 000? Denna prisökning kanske kan motiveras av en rikligare standardutrustning, vilket inte borde vara någon stor sak för BMW att fixa. I dagsläget är ju i princip ratt och växelspak den enda standardutrustning värd att nämna som finns på BMW X5!

Risken verkar dock vara stor att BMW-säljarna får tillämpa mycket övertalning för att kränga på SUV-spekulanterna en X3 3,0 istället för en X5 3,0...?

However, så tror jag att kommande X3 2,0d och 2,2i kan bli mer prisvärda.

Nu väntar man bara på motorpressens utlåtande om underverket. Det ska verkligen bli intressant att läsa till hösten. Det lär nog tyvärr dröja ända till efter jul innan man själv kan sätta tänderna i X3:an. Var och pratade med BMW-handlaren här i Umeå och han sa att försäljningen drar igång officiellt vid årsskiftet. Hoppas att de får ut demobilarna då, för jag är väldigt ivrig på en provkörning!

Mvh Chrille
robgus:

ok det var lite trist nåväl det går väl flera tåg:))

nofx16:Ser det inte lite plastigt ut med så mycket. nästan som ett annat märke som heter vo**** Den har ioch för sig mera plast runt bilen och det är inte speciellt snyggt. Nu får jag väl hur mkt skit för detta men skit samma det är i alla fall min åsikt.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
starre,

inte ska du få skit :P Jag håller dock inte med dig...efter att ha kollat om och om igen på de där "real-life"- bilderna tycker jag att X3 är MYCKET FRÄCK och ger mig stort habegär, större än X5! :)))
chrille70
Robgus:

Även jag drar osökt paralleller till en viss svenskbyggd bilmodell. Jag har aldrig kunnat förstå mig på plaststyling-looken. Det är varken snyggt eller särskilt praktiskt. Visst, lackerade stötfångare blir repiga, men mattsvart plast blir ganska fort solkigt och fult.

Pest eller kolera? Typ...

Mvh Chrille
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Helt sant chrille, femman finns där ute och väntar på dig:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.