|
|
|
|---|---|
karlerik |
Hej!! Har nu bytt olja o filter luftfilter,tändstift o en ngt.murken bensinslang..sen gick den på 600 varv o tjuvstannade..gjorde en motortvätt o de blev bättre.men den rycker lite vid gaspådrag när jag lägger i tvåans växel ..men den e betydligt bättre än innan åtgärd..men de e ngt.skumt ändå, Roger |
karlerik |
Inga förslag? Roger |
|
Kontrollera tändkablar/fördelarlock/rotor. Kontrollera även bensinfiltret. Kan också vara igensatta spridare. Eller jordproblem, kolla stora jordkabeln mellan block och chassi. Kan vara taskig hardyskiva eller stödlagret (bör iofs märkas även på andra växlar) Eller så är det så enkelt att du nu har fukt i tändsystemet efter motortvätten. Det var några förslag iaf. |
|
|
Duscha motorm med startgas på insugsidan för att kolla så den inte tar inte tjuvluft. Hade "jävulusiska" problem med ojämn tomgång, bludder, misständningar med mm. tidigare i våras innan jag bytte insugspackningar. Motorgången vart som ny. mvh Mackan |
|
|
Har precis löst samma problem på min bil. Slangentill luftrenaren var sprucken. Elis |
|
|
1. Byt samtliga bränsleslangar i motorrummet!!! De andra är säkert på G. 2. Ta loss ALLA kontakter i motorrummet och spraya med kontaktspray. Hade en 318 där en sprucken soppaslang droppade/sprutade bensin på en kontakt till spjällhuset. Den bilen gick DÅLIGT. Bensin hade runnit inuti kabelhölje 40cm och orsakade överslag. |
|
karlerik |
Ok Tack alla så länge ..kollar upp det jag har fått.. Roger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.