|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en 520 -87. Problemet är att den får för mycket soppa. Hur ställer man om det?? Sen är det ju det obligatoriska ventilknacket, hur ställer man ventilerna? Kan en som har tummen nära mitten på handen göra det? Tacksam för hjälp. PS. Om någon har en bak kofångare till en E28 som dom vill bli av med ring mig på 070-210 28 68 | |
|
Hejsan. Soppamängden kan du ställa med Co skruven. Denna sitter på luftmassemätaren, en insexskruv... Skruven skall skruvas utåt för att sänka co-halten. Om detta inte hjälper har du nått fel på insprutningssystemet. Har själv kucklat mycket med mitt system, bilen drar fortfarande mycket bensin så jag antar attt det beror på att den är sliten. Kolla följande givare: Luftmassemätaren, kylvätsketempgivaren, tempgivaren för insugsluften...Dessa styr sprutet. Att ställa in ventilerna är lite knöligt. Det gäller att man vet vad man håller på med, annars riskerar man att det bara bli värre.... MVH Erik |
|
rsarits |
Kolla också kallstartsventilen, om den läcker så ökar förbrukningen. Hur hög förbrukning talar vi om? Om tempgivaren till insprutet är trasig så ökar förbrukningen rejält. Ställa ventilerna är inte särskillt bökigt om man är normalhändig i ett garage, det tar inte mer än en halvtimme på 528:an och lite kortare på 518. Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.