|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med min 535 med 745 motor. Köpte den med dålig turbo, plockade loss den gamla turbon och passade på att besikta, bilen gick klockrent. Köpte ny turbo(lite större) och monterade= inget laddtryck, plockade bort wastegaten(som sjunger på sista versen) och pluggade hålet och trodde att det skulle bli ett jäkla laddtryck, men mer än 0,3 bar går ej att uppnå. Den går sämre nu än utan turbo!!! Orsak??? Kom gärna med tips, sliter just nu mina grå. | |
|
Måste vara nått läckage på trycksidan.. kolla alla slangarna! Lycka till Mvh Andreas |
|
|
Va menar du nu?? har du tagir bort wastgate armen eller har du plockat bbort hela klockan??? förstod inte riktigt Min bil!! Länk |
|
|
Det är en separat wastegate som jag plockat bort helt, och sen pluggat det hål i avgassystemet där wastegateventilen annars tätar. Kör tyvärr med 745:ans grenrör, kan det vara det som "flödar" dåligt, men så dåligt borde det väl inte vara? Mvh Per |
|
| det sitter väl nån reglerventil (magnetventil) nånstans, kolla efter den..! | |
| upss, glömde...kolla jordningen me...det kan orsaka en massa konstigheter | |
| Jord av vad? Reglerventil till vad? Du har ett par felorsaker: Läckage modell stort på trycksidan och/eller en kass turbo. | |
|
Peter_f: Ja någon magnetventil har jag då inte, och sen är det laddtryck och inte laddning till batteri jag menar! Bäckis: det är kkk aggregatet jag köpte av dig för ett tag sen, det bör ju inte vara fel på, det har nu gått ca 1 timme efter att jag köpte det av dig! Jag har haft lite konstigt med dumpen också, öppnar och stänger lite när som helst, verkar vara ett jäkla vaccum, skall prova att ta bort den också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.