|
|
|
|---|---|
|
Efter vad jag har lyckats läsa ska BMWs navigationssystem stödja TMC och likaså ska Sveriges Radio sända TMC-meddelanden men jag har aldrig lyckats få det att fungera. Vad gör jag för fel eller vad är det som jag har missuppfattat? | |
|
Hej, Är du säker på att du har Mk II? |
|
| Det står om TMC i manualen. Hur kan jag se om det är MK II? | |
|
Det funkar faktiskt. Jag har MkII det är bara att se till att TMC är aktiverat. Jag fick både talmeddelande "road closed ahead" samt infon ritad på kartan. Detta när de stängde E18 efter kollision för en månad sedan |
|
|
Hur ser man till att TMC är aktiverad? |
|
|
Dels står det TMC i grönt längst ner på kartan när man navigerar. Man aktiverar denna under t-info menyn. (denna ligger på den sidan man matar in destination) Här kan man slå av/på TMC under översta menyn. Under messages menyn kan man välja vilka meddelanden man vill ha aktiverade=gröna. Men, har som sagt var bara sett denna funktion 1 ggn med "road closed ahead" meddelandet. |
|
|
Jag förstår fortfarande inte det här. Jag har MKII (med den kvinnliga rösten) men har aldrig fått fram TMC i displayen efter att ha gjort som det står i manualen. Inmatningssidan innehåller ingen info i nedre, högra hörnet angående TMC... |
|
| fcarlsson: Jag har för mig att TMC inte kom till Nav-systemet förens –99. | |
|
Jag har tmc i min 98, den lyser grönt att den är aktiv. Har dock aldrig vart aktiv i Sverige men i Ty funkar det perfekt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.