AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.107

Få Stockholmare på Z forumet.

Sida 1 av 2
Jag måste bara konstatera att det verkar finnas väldigt få Stockholmare på Z forum. Med tanke på formande av Z klubben i snara framtiden med en Stockholm undersektion samt med tanke på olika möten och träffar vore det kul att få fler Stockholmare på denna forum.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ge mig en Z-bil, så e jag med..:))
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Det är en bra fråga, men vi är några stycken i alla fall.

En annan bra fråga är varför Z3 Coupé-ägare verkar vara procentuellt överrepresenterade på detta forum. Var det 1% av alla tillverkade Z3'or som var coupéer?

/Johan
beijnoff : Hehe, du har rätt. Med jag tror att det beror på att Z Coupe är rätt speciell. Man köper inte en sån bil om man inte har ett genuint intresse. Det är inte precis någonting man tar från A till B och tänker inte på var man kör...

För resten vad kan vi göra för att öka 08 delatagandet? Jag har funderat at printa ut lite lappar om BMWpower och Z forumet ( inklusive 1 SEP mötet och klubb info) ha dem i bilen och sätta bakom vindruttorkare på alla Z bilar jag ser...fast det är kanske lite i överkant?

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
z3c 4 ever:
Jag tror det kan vara en bra ide, att dela ut flayers. Jag och några andra hjälpte mig att sprida info om "min" Z-träff i våras på Mantorp på det viset.

Nu vet jag inte hur många vi fångade på det viset, jag lappade bla den enda nysålda Z8:an i år och han dök ju inte upp.

Men plitar du ihop en snygg/bra flayer och lägger upp den här på forumet så kan jag printa ut några och hjälpa dig att lappa bilar.

Utan att vilja vara fräck mot någon men det verkar vara en hel del gubbar som äger Z-cabbar och de är väl kanske inte så flitiga surfare på internet så att de upptäcker BMWPower, kanske inte ens medlemmar i BMW klubben. (Jag föreslog högsta hönset på BMW i Solna att alla som köpte en BMW skulle få info om BMW klubben, det var väl inte han lika intresserad av, även om jag tycker att det har ett mervärdes till bilköpet).
Jag tror att lappa bilar är enda sättet att nå dessa, för alla andra finns väl här på forumet!?

/Richard
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Jag är 08 och tänker vara med i en eventuell klubb.

Marianne
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Alla 08:or åk ner till Z-träffen i Jönköping den 17 aug, så skall vi räkna er.
Z3 4 ever!

Det var dåligt med Z-bilar i U-sala det var flera av både M och Alpina hmmmm
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Skulle gärna åka ner till J-köping om jag inte redan var upptagen.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Okej, då tänker jag börja "värva" nya Z:or till BMWprower ( och underförstått till framtida klubben samt 1SEP mötet i STO och 17:e AUG i Jönköping) genom flygblad. Det står ett par Z3:or nära där jag bor så jag lägger ett flygblad bakom vindrutetorkaren på dessa. Dessutom lägger jag en bunt i handsfacket.
Är det nån annan som kan tänka sig göra så?

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Kanske skulle flygbladet innehålla ett litet prel program?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3C 4 ever: Jag kan hjälpa dig, tror det finns några Z3or där jag jobbar. Skicka mig en flayer eller lägg upp den här på forumet så printar jag ut några.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower : Jag kan snabbt skriva ihop ett flygblad. Mailar snart. Kan dässvärre inte lägga up det någonstans. Kanske nån kan hjälpa med det? Då skulle andra oxå kunna printa ut et och ha i bilen.
Askåsen, visst kan ha det med.

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Maila det till mig så lägger jag upp det så andra kan ladda ner flygbladet.
Askåsen: du har mail!

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Finns länk ute med flygblad om träffar, framtida Z-klubb mm

Länk
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Storstäderna kommer nog alltid att vara underrepresenterade i klubbar och forum pga att många ägare har ett antal intressen som står högre upp på listan än bilen. Jag själv är 08:a, men nöjer mig med att växla några meningar om man råkar på en annan Z-ägare. Behovet att se en flock Z:or och snacka tillbehör "live" och annat finns helt enkelt inte hos mig.

En annan sak är att det är otroligt mkt tyckande på detta forum, och det kan ibland likna "Lunarstorm". Ett forum späckat med mycket fakta och lite tyckande attraherar fler besökare.

NollÅttan har tyckt till :)

Ironman
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c 4 ever!:

Var det Du som cyklade (!?!? Killen har starka ben, cykla ikapp en M Roadster!! :-) ikapp mig igår i Bromma och delade ut flyern idag??

/Samlaren av gröna Z3'or...

Caspar: Det var jag som gjorde det :) Kul att se att du reggat dig!

///M
Nu har jag satt flygblad på ytterliggare 4 Z:or. En ljusblåmetallic 1.8 på Norr Mälarstrand, en svartmetallic M Coupé på Strandvägen, en silvermetallic 1.9 (tror jag) i närheten av Norr Mälarstrand och en svartmetallic 2.8 Coupé på Strandvägen. Imorrn fortsätter jakten :)

///M
Nu har jag satt flygblad på ytterliggare 4 Z:or. En ljusblåmetallic 1.8 på Norr Mälarstrand, en svartmetallic M Coupé på Strandvägen, en silvermetallic 1.9 (tror jag) i närheten av Norr Mälarstrand och en svartmetallic 2.8 Coupé på Strandvägen. Imorrn fortsätter jakten :)

///M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.