AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

ASC-lampa E36 blinkar

Mr
20
MrKoldMan
318i E46 -99
Polaren köpte en fin E36 cab, 328iA. Den är utrustad med ASC. Men är det normalt att den blinkar i en uppförsbacke utan speciellt gaspådrag? Den blinkar långsamt och fint och gör inget speciellt med bilen, den vill bara inte öka vid det tillfället. Med urkopplad ASC visar den ingen tendens att vilja spinna i samma backe med samma gaspådrag, den bara går rakt uppför backen precis som den ska. Har den lampan möjligtvis någon annan funktion kopplad till sig som vill varna/beskriva något för föraren?
Visa användare
533
Jackass
523i -99
asc lampan blinkar och o lyser lite för att "förebygga" en sladd vid lite häftigare gaspådrag..men det där låter mer som en glapp eller trasig lampa..kolla upp det!
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Lampan skall bara blinka då hjulen släpper eller är på väg att släppa.Annars är något fel...

Ex.bilar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,
magmo
När den blinkar så SKALL motoreffekten strypas därav den tvekande accelerationen. Kanske dags att kolla upp ABS-givarna, har för mig att det är dessa som känner av om ett hjul slirar. In med beemern på BMW och koppla upp den mot DIS.

Lycka till!

Magmo maniac
Mr
20
MrKoldMan
318i E46 -99
Tackar för all hjälp hittills :) Ska övertala polaren om att kolla upp det för det verkar skumt även i mina ögon, jag vet ju själv att på min E46 så blinkar ASC-lampan när systemet jobbar och det stryps och bromsas hej vilt vid dom tillfällena. Men det ska kollas upp det där.
Deliq
Kontrollera även den lilla elmotorn och vajern som stryper spjället när styrelekroniken påkallar detta.
(Vajern är fäst på spjället och elmotorn sitter i andra änden på vajern). Flera här på forumet har haft vajrar som gått av eller fransat upp sig, själv råkade jag ut för att kugghjulen i elmotorn kärvade...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.