|
|
|
|---|---|
| nu årkar jag inte mer....har 4 bilar...2 bmw.....varje bil typ 25 tusen per år....det går inte.....vart har ni era bilar försäkrade....säg en M3 E36 och ni bor i sthlm...va betalar ni helår helförsäkrat? vilket bolag | |
|
Årspremie, helf: 13 000 riksdaler Bil: M3 E36 3.0 -95 Stad: Stockholm (Kungsholmen) Ålder: 28 Antal år med körkort: 9 Bolag: Trygg Hansa Antal mil/år: 500 (1000 mil skulle kosta ca 500 extra/år) Jag fick offerter från alla bolag och det näst billigaste var LF på ca 25 000. Blev positivt chockad när jag fick besked om 15 000/år hos TH, när räkningen kom var premien sänkt till 13 000!! Inget man är van vid när det gäller försäkringsbolag direkt. Priset är med SIF-rabatt och sen har jag även hemf hos TH. Jens |
|
| 15 är helt lagom...13 är riktigt bra...10 är drömmen....jag får pynta 24 för min hos trygghansa...haft lappen i 5 år...23 år gammal...1000mil......så jag betalar en tia mer..varför? är de för min är 3.2 samt 99 och är lite yngre? men 10?`de mycke mer ju..borde inte va så mycke dyrare ju,,bor i radhus osv | |
|
Tycker att du borde få lägre premie på de premisserna. Jag bor ju i b-rätt och ställer dessutom bilen på gatan så det låter konstigt. Det kan ju skilja en del på var du bor nånstans även om du bor i radhus. Har du alla bilarna + radhus i samma bolag? Med tanke på att du har så många försäkringsobjekt så borde du kunna få en hel del rabatt. Jag har som sagt full bonus (75% tror jag) + SIF-rabatt (10%). Det som talar emot dig är ju din ålder och att du har en 3,2:a som dessutom är fyra år nyare än min bil men jag har ett förslag på hur du snabbt kan sänka din premie; Vi byter bil! :) Jens |
|
| va får man i mellan då | |
Agge |
Kalle, Betalar själv ca 10' mer än din försäkring. Håller med om att det är helt sjuka försäkringspremier. Men det kostar att ligga på topp, och det verkar du göra med dem bilarna du har :) MVH //Agge Min bil: Länk |
| shit över 30 lax? ok if ville ha 54 tusen när jar ringde.... | |
| säg en 93 M3 me många mil på mätarn som kusinen har..kanske värd en hundring? är de rimligt att försäkring skall kosta 20-30 tusen? de bilens hela värde på ett par år ju.....min kusin kör därför halv bara | |
Agge |
Klart att det inte är rimligt att dem begär såna summor. Jag vågar iaf inte ha halvförsäkring på min. Har fått prisuppgift på upp till 95', så med if's 54' kommer du inte långt med :) MVH //Agge Min bil: Länk |
|
Bara ytterliggare en anledningen att inte bo i STHLM, eller någon annan storstad för den delen..... Flytta 5-10 mil från jobbet, bara roligt att köra... Jag flyttade till Bollebygd 7000 invånare en krog två pizzerior, premien halverades....(bodde i GBG innan) Jag kör hellre upp pengarna .... Länk |
|
|
agge 95 lax....du tar rekord....gick du inte ut och tog ett par öl efter att hört den summan? :) kilen jag skulle gärna tänka mig flytta från sthlm.inget jag gör för bilförsäkringars skull...utan rent av trött på sthlm....bott här hela mitt liv...byta place och få frisk luft i sitt face :) är inte villorna riktigt billiga utanför oxå? bor i radhus nu.kanske man fick råd till villa då :) eget garage har man drömt om oxå..bonus är oxå själklart om det halveras i försäkringar.mina bilar äter upp stor del av ekonomin nu liksom vem tar agges 95tusen premie? låt mig veta i så fall :) |
|
| Glömde visst säga att vi inte har p-lisor på landet ;-))) | |
Agge |
Kalle: Nä, det blev inga bärs efteråt :) Skrattade bara en heldel. Hur mycket skiljer det åt på din M5 försäkring mot din M3 försäkring? Är nämligen sugen på en sån rackare. MVH //Agge Min bil: Länk |
|
det märkliga är att jag alldrig fått böter förutom en dag..och då kom hela 4 st.....fick två på en bmw 740 jag hade och sen två på en cheva van....va bortrest två dar och kom hem..hade lagt bägge bilarna lite tokigt men tänkte inte så mycke på det...så dom fick dubbla böter bägge två...va bara o gå till posten me 4 gurkor :( M5:an är avställd jag köppte bilen nyligen för att få in en skulld..de bara en bil jag ska sälja ,jag föredrar automat bilar nyförtiden...bara ge ett vettigt bud så är den din agge :) kilen jag skulle behöva lite kost tillskott...börjat bygga lite .är de bara maila dig sen? |
|
Agge |
Kalle: Hade tänkt mig en 99:a eller en 00:a. 01:orna ligger nog i för högt pris. Men danke ändå :) MVH //Agge Min bil: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.