AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
494

Trimma M5 3.8

Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
tänkte be om lite tips o tricks för trimning av m5 3.8. vad ska jag stoppa i kärran och vart ska jag köpa allt?

Inte allt för dyra operationer.

tack på förhand.

Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
*lifting*

Länk

Mvh
Patrik
turbo modell störe = skoj

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
Jo turbo vore ju roligt men det är en lite för stor operation för mig.

Inget annat smidigt man kan göra för lite effekt?

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Testa en mappning på rullande landsväg, jag talade med Gemini_ här på forumet som har en mappad M5-95, 337 drivhjulshästar uppmätt. Bara chip gör ingen skillnad och kan dessutom skada motorn om det vill sig illa, särskilt 3,8 l.
Mappningen kostar från 7000 kr och upp.

//HD91

___
SWE E34 M5 Limousine register
Chippning.
Dock så är 3.8'an känslig iom att den är ganska hårt vässad
redan från fabrik...
Jag tror knappast att chippet i sig skadar en 3,8 , det är det eventuellt höjda varvskyddet man ska passa sig för.

Mvh
Patrik
Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
Känns ju patetiskt att stoppa i ett chip som jag planerat om det sabbar motorn och inte ger nån effekt.

Vilket av allt det här stämmer egentligen?!?!?!

Chippet sabbar inte motorn, om det är ett flyttat varvstopp så är det isåfall det som gör att din motor kan rasa, men isåfall behöver du ju inte dra motorn utanför rödmarkeringen. Du blir ju även av med toppfartsspärren.

Mvh
Patrik
mag
Nog kan väl ett dåligt chip sabba motorn.

Men om man handlar från nån seriös chip firma så ska det inte vara något problem
Nej min tanke var ju inte att man skulle köpa chip ifrån Snabba Örjans SuperTrimChip AB direkt.

Mvh
Patrik
max f
skippa chipen personligen tycker jag det är lurendrejeri dom ändrar dom parametrar som man kan ändra på redan från fabrik.
bättre o satsa sina pengar på turbo och ett nytt styrsystem för motorn om man inte vil köra orginal då vet att bosch har data prylar för deras styrenheter fast det är ganska dyra grejor som är med en bromsbänk för att det ska bli bra men annars är ju autronic ett bra system om man vill köra turbo.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
3,8:an lär ska vara ovanligt drabbad när det gäller chipning. Den bränner kolvar pga för snålt med bränsle på höga varv. Jag skulle läsa på noga om vilka fabrikat man skall undvika om jag vore du.

Kiip Spiiding!
Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
man tackar.
Nu börjar det hända grejer här.

jag säljer istället :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.