|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar vad som är rimligt att ge för en sv-såld 523i 98-99 med komfortpaket och ca 8-10000 mil på mätaren. / Uffe | |
|
Vilken ytterliggare utrustning? färg etc etc etc |
|
| svart-, silver-, vinröd- eller blåmetallic. Förutom komfortpaketet har jag inga större krav på utrustning, men 17" sommarhjul samt vita blinkers och cd-växlare är dock önskvärt. | |
|
sedan eller touring?? Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Sedan. Kunde inte hitta något sådnat inlägg......... |
|
|
130-140 lite beroende på utrustning, i stort sett samma pengar för 528 likaväl... MEN kan man klara sig (som jag ) utan skinn och navi som många suktar efter kan man tok pruta på just detta " nja du vet inget skinn ..... du får 10 mindre än du begär av mig..." Vita bilnkers är ofta i hopa med M-paket ( kostar dock bara knappa 2000:- så...) CD -växlare är värre då standard i 523 'r den ökända Reverse bandaren... medan Buisness ( med vxl styrning) sitter i 528 så kolla noga innan köp vad som sitter under luckan... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
130-140 låter i mina öron lite väl optmistiskt, men om man väntar ett par månader kommer det säkert att finnas många inbytta E39 p.g.a nya 5-serien, vilket drar ner priset. Jag har funderat på 528 också, men dem är oftast importerade och har automatlåda, vilket jag inte vill ha. De sv-sålda 528 tycker jag oftast är ganska mycket dyrar än 523. Vart får man tag på vita blinkers rumtom för 2000 kr? Där jag kollat, har det kostat ca 4500 kr? |
|
|
130-140 (privat köp och pris "vid affär" i syd/ mellansverige) i bil hallen står det nog 169 på den... Vita blinkers runt om kostar ca 4000 ( tänkte på touring där kostar fram ca 1700 + 350 på sidan) Varför promt sv.-såld?? det brukar bara betyda högre pris ( varför??) och mindre lull lull Prova gärna steptronic lådan innan du kategoriskt dömmer bort automater (smaksak iof) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Tror och tycker som GM...! Med undantag för att jag inte gillar automat! /Simon |
|
Kowalski |
Kan bara hålla med Gasaren. Steptronic är klart underskattat av många men känns perfekt till E39. Lånade svärmors 525dT -02 med steptronic härom helgen och den lådan kändes kanon. Visst är det en viss charm att kunna växla själv men prova en steptronic bil innan du köper en manuell är mitt tips. Snabba, mjuka växlingar utan att bränsleförbrukningen blev så mycket högre. Efter tag tyckte i allafall jag att det kändes skönt att slippa växla :-) Tyvärr är väl en steptronic utrustad bil dyrare än en manuell i inköp eller har jag fel? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Ang. Steptronic så är den helt underbar. Ifall du är lat och bekväm av dig som mig, köp!!! =)) Mvh/Soki Länk |
|
Rosebuddy |
523 Touring -98, 8900 mil, svensksåld Komfortpaket, Shadowline, 160.000:- efter prut hos BMW Gbg |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.