AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
300

wahler funktion ?

changco
sitter en lite cylinderformad svart plastbit med en cm mässing på luftburken där det går upp 2slangar på den står det wahler. vad har den för funktion ?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tjena changco, det är en givare som känner av temp. på insugsluften. Wahler vet jag dock inte vad d står för, men systemet är iaf. vattenburet så d kanske kan stå för vatten nånting.

Skall du byta till Öppet filter?

Mvh Jimmy

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Wahler är en stor termostattillverkare som de flesta bilfabrikanter använder som leverantör.

///MVH Hasso
Länk

changco
tack för svaren, har edan bytt till öppet (vilket ljud) men en polare sa till mig att det inte ska vara vatten i slangarna som kommer upp i "wahlern" utan bara luft så blev lite rädd:( men ska det vara vatten i slangarna är det lungt annars har jag problem :/
Ji
2.380
Jimmyboy

Changco: Ja du nu gjorde du mig oxå osäker. Men när jag bytte på min fd. 325 så hade jag vatten i systemet. Vågar dock inte säga till 100% om d skall vara så el. inte. Någon som vet?

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Det ska vara vatten vad jag vet kolla var de leder !

Mvh/ Daniel

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingår i kylsystemet vad jag kan se i en sprängskiss.

///MVH Hasso
Länk

changco
va skönt och höra en sista fråga bara. mässing biten som sitter i ena änden, har den möjligtvis en funktion att mäta värmen i insugslufttempen ? har man då tagit bort plastburken där orginalfiltret satt, vart ska man fästa "wahlern"?
Ji
2.380
Jimmyboy

Changco: Jag borrade hål i mitt rostfria mellanrör och gängade fast den där (har bilder). Blev skit bra!

Andra vet jag har bara strappsat fast den så termostaten ligger en bit ifrån filtert, fungerar oxå har jag hört.

Mvh Jimmy

changco
låter underbart. man kanske kan få en bild på mejlen ?
Ji
2.380
Jimmyboy

Inga problem. Har bilderna i min hemdator och sitter ju på jobbet nu, men jag tar med bilderna imorgon och mailar från jobbmailen.

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.