AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

Konstig automatlåda i 525 tds -93, hjälp sökes.

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Har ett litet bekymmer med en automatlåda i en 525 tds -93. Bilen har gått 21000 mil.
När man kör så tänds en lampa med ett kugghjul på och ett utropstecken. Efter det så går den bara på en växel. Den växlar alltså inte. Vad ska man kolla på?? Mycket tacksam för svar om t ex: man behöver ta ner lådan, om det sitter något styrdon till detta och i så fall var det sitter osv. Kort sagt - ett utförligt svar på vilka delar man ska kolla, mäta upp eller byta.
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
D_
55
D_man
525 touring-92
ett tips är att kolla oljan eller byt om den inte ser fräch ut,det kan vara oljan som är för "blaskig"eller tunn då funkar inte lådan så bra.

///Danne
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
När denna symbol tänds, så betyder det att lådan av någon anledning har gått över på nödprogrammet. Jag hade åkt till bmw och kollat vad som står i felminnet.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
kn
310
knudi
535i -92
hade samma på min m535ia ett par gånger o dem gångerna hade bilen sått snett så det e nog lite olja eller nå sånt o när jag la i backen så small det utav helvete i lådan men när jag kom på plant o slog av bilen vänta 1 minut o starta om var det borta

Once a beamer allways a beamer

Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Tackar för bra tips!!
Bilen står nu på brorsans firma med tillhörande liten verkstad. Min syster "fick" bilen i samband med en skilsmässa och de ska fixa bromsarna och sånt på bilen. Det här med lådan var dock ett större bekymmer och meken bad mig ställa frågan här på detta eminenta forum där många duktiga håller till. Ska ringa ut imorgon och säga vad som skrivits här.
Än en gång tack!!
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.