|
|
|
|---|---|
Raj |
Mitt intåg i den tyska världen har väl inte varit alltför trevligt än så länge... bilen höll inte ens vägen hem efter köpet. Efter lite inspirerad motorvägskörning tryckte den ut allt vattnet genom ena kylargaveln halvvägs hem. Jättekul att åka snöre hem med nya bilen. Har fått diagnosen sprucken topp, liten spricka som öppnar sig vid vissa tillfällen. Vid normal körning uppstår inga problem. Senaste två dagarna har bilen börjat dö helt plötsligt när den känner för det. Två gånger på låga varv och hastigheter, en gång i 60 knyck. Är det så här det är att äga Bmw? Säljaren verkar inte ha några intentioner att svara i telefonen heller. 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
du jag vet hur det känns jag hann bara köra 4 mil me min 535 innan toppackningen rök. men jag fick den reparerad av förra ägaren som stod för repearationskostnaderna. så det finns snälla människor oxå. men jag vet hur du känner dig jag vart förtvivlad själv och förbannad som satan. Once a beamer allways a beamer Länk |
|
|
Som med alla bilar, och speciellt även Volvo.... borde du ju veta att det finns folk som kör som galningar med sina bilar..... Tyvärr har du väl fått tag i ett sådant ex... Min 525:a går som om den vore ny...... så man kan väl säga att BMW generellt sett håller högre beg. kvalitet..... förutom de ex. som deltagit i streetrace m.m.... Hoppas ditt nästa BMW- köp blir mer lyckat.... Mvh Callr |
|
|
Beklagar... lider med dig... Toppen är lite av en av en akilleshäl på BMW.... Men trotts det är en E34 (5-serien 88-96) nog det bästa köpet du kan göra i den prisklassen när man räknar samman komfort / prestanda / utrustning / körglädje / pris / drift mm. Hoppas det inte blir allt för dyrt... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Toppen på M30-motorn är väll inte direkt någon akilleshäl? Finns ett problem med den, och det är att oljeröret kan lossa/sätta igen så att inte kammen får tillräckligt med smörjning, vilket kan resultera i trasig kam/vippor. Att det skulle va vanligt med spruckna M30-toppar kan jag inte hålla med om. /Jesper |
|
|
J.Dredd: Jag tyckte mest att jag skrev BMW och inte M30 men det är ju jag det... och då tänkte jag mest på BMW:s sexor överlag...( jämfr med tex Mercedes sexor) Sen tycker jag att toppen går rätt ofta på M30 och M50 med även om det inte är lika ofta som på M20. "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.