|
|
|
|---|---|
| nån som vet om de mycke jobb med att byta motor,, tänkte slänga i en 535 motor i min 525a,, i min sitter det lila sexan,,, tacksam för alla svar,, | |
|
Har disskuterats några gånger. Svaret är att du även måste byta växellåda och bakaxel! (plus motorstyrning etc) Rätt mycket jobb med andra ord! Kommer bilprovningen på dig blir bilen underkänd! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hur är det om man sätter in en 2,5 i 2,0 då? lika mycket jobb eller? blir man underkänd där med? mvh |
|
|
diapeee, Det är avsevärt mycket mindre jobb, och mindre chans att bli "upptäckt av sbp", då motorerna ser nästan identiska ut. Det är dock med största sannolikhet det mest kostnadseffektiva sättet att trimma din bil på! Pröva "Sök inlägg" så får du mer information i ämnet. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
hej ja jag håller på att leta, nej det är ju ingen ide att trimma 2.0 på annat sätt än att byta till 2,5 men jag tänkte att om man måste byta växellådam osv så kanske de är bäst att helt byta bil ;) bara det att jag är ganska nöjd med den förutom att den är lite slö ( ibland ;) |
|
| diapeee: de kostar mer än de smakar,,, de e inte det där superdraget i en 2,5 liters motor heller,, tycker inte jag iaf,om den inte sitter på en e30 kaross förstås | |
|
moho visst de e säkert sant, men nån skillnad måste de ju vara specielt om man sätter i en 2,5 24v de blir ju 63 hk mer. . . föresten har du tänkt om ang. motorbytet moho? ;) |
|
| diapeee: de blir nog inget motorbyte för min del har kollat lite priser o de kommer kosta mer än va de smakar,,, antingen kör ja o ser glad ut eller så köper jag nåt me större mtor,,,hehe,, lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.