|
|
|
|---|---|
|
Tjena ..mina dämpare börjar bli dåliga känns det som.. Lite gnissel osv. Men istället för att byta till vanliga dämpare kanske man kan byta till sportfjädrar? Så: Vilka är bäst? Vad kostar olika kit? Kan man hitta några med en inkluderad sänkning? Vad kostar det att få dämparna monterade? Kan man göra det själv? Tacksam för svar.. Mvh/Tommy Mitt liv: Länk | |
|
Ingen som vet nått? Mitt liv: Länk |
|
|
jag har H&R sänkfjädrar + monroe gasdämpare på min e36:a och det blir fullt godkänd väghållning då. jag bytte mina dämpare fram själv för ett litet tag sen och det var ju kanske inte så kul men jag gör det nog hellre själv än att lämna in för då drar det nog iväg med lite pengar.. |
|
|
Vad fick du pröjsa för fjädrarna då? Mitt liv: Länk |
|
|
På min coupé sitter sänksats av okänt märke och Bilsteins gula dämpare runt om. Bra väghållning, men ingen komfortglidare blir resultatet. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Även jag kör med hr fjädring samtidigt så slängde jag på mina nya fälgar 17 tum med 225 breda sular. väghållningen blev naturligtvis bättre men samtidigt stötigare, och det är ju rätt naturligt att det blir så. jag fick pröjsa 1500kr. jag är nöjd med fjädringssatsen. |
|
|
Vart köper man dom? helst billigt men bra :) Mitt liv: Länk |
|
| ja, jag tror mina fjädrar gick på runt 1500:- men inte helt säker. jag kör på 235-40-17 så det gör väl det hela lite bättre men som sagt det blir lite stötigare och spårkänsligare. jag kommer inte ihåg vilka som säljer h&r fjädrar men om du har nån bilsport liggandes så har dom nån annons tror jag | |
| hallå!! gå in och kolla på mh styling eller motor nord. dom har saker.själv tror jag det satt koni dämpar och hr fjädrar. den blev hård men bra väghållning.. ska du ha bra vähållning så rekomenderar jag att du byter dämparna också. sätt dit ett kit med dämpar och fjädrar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.