AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

svart servo olja

he
39
hedning
325i-91 e36
Kawasaki vn800cl-02
har till min fasa upptäckt att servo oljan är SVART. kan detta betyda att den är gammal? och vart tappar man ur oljan?
ant
Ja den är nog gammal, möjligen bränd.

Jag har aldrig mekat med servo men jag kan tänka mig att man kan lossa en slang och pumpa ur oljan med servopumpen.
Detta är dock en gissning som bör bekräftas av en kunnig person innan du provar.

======
Min bil:Länk
he
39
hedning
325i-91 e36
Kawasaki vn800cl-02
okej. tack för svaret. får väll se om någon kan mer exakt. kommer ej att börja pilla med det.
Mattan
Sug ur så mycket som det går från behållaren och i me nytt.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Exakt! Köp en billig oljesug och sug upp all gammal olja. Fyll på nytt igen. Jag upprepade samma procedur efter 100 mil.
Nu fungerar min servo 100%
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Nejj!!! Töm aldrig ett hydrauliskt system om du inte är 100 % säker på att kunna återfylla det utan att få luft i det!!! Gör istället som man gör när man byter bromsvätska; Öppna luftningsnippeln och fyll på med vätska allteftersom nivån sjunker. Det kommer visserligen att gå åt mer vätska, men å andra sidan sköljer du ut mer av den gamla sörjan. Fråga mig inte var luftningsnippeln sitter bara...
ormen
servon luftar ur sig självt! det låter lite i början bara

Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän.
he
39
hedning
325i-91 e36
Kawasaki vn800cl-02
okej. nu har jag fått tid att svara. vem av er har rätt då. grizzly eller ormen?
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Att servon själv luftar sig stämmer, vrid fullt rattutslag till höger + lite lite till, sedan fulltratt utslag vänster + lite lite till. motorn kommer att gå ner i varv, ta inte i för hårt bara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.