|
|
|
|---|---|
|
Någon som har lite bra tips för hur jag ska montera nytt chip i bilen? Tror jag hittade själva boxen, till vänster mot kupén i motorrummet. Skruvade av några plastkåpor där och hittade nån box. Men hur gör jag sen? Eftersom det är ganska känsligt kanske så vill jag gärna veta hur man gör innan man pillar för mycket... Tänka på något före och efter? | |
|
på e36 behöver man inte löda chipet. bara lyfta ur de gamla o i med den nya... hur du "kommer fram" till chippet i lådan kan ja tyvärr inte svara på. har bara kollat vart den sitter... ;) mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
Köppen |
En grej som kan vara känsligt med denna elektronik brukar vara statisk elektricitet. Vidrör kaross eller nåt jordat för att ladda ur dej innan du tar i grejorna. Bara ett tips i all välmening! |
|
Koppla ur batteriet Jorda sig... (ta i chassit) Lossa kåpan till vänster mot passagerarsätet Dra ut hela boxen (kanske lirka lite) Dra upp bygeln och lossa kontakten Mycket enkelt faktist... Dock kom jag aldrig in i boxen... ska man lossa alla torxskruvarna eller? Det räckte inte med att böja bort metallflikarna. 0 261 200 403 Vanligt nummer eller har alla olika? ;-) |
|
|
Ja bort med alla skruvar. Mvh Patrik |
|
| Bort med skruvarna, bänd undan 'öronen' som är vikta runt kanten, lyft på locket, lossa på torx-skruven som håller fast 'det lösa kretskortet'. Går dedan att bända isär kortena i bak-kant (där den vita flatkabwewln är' och pilla ur chippet. Det går även att dra ur 'det lösa kortet' ur kontakthuset och vika isär korten. Man ska pilla på några plast-låsningar i kontakhuset då, har inte lyckats dela på det på min, men det går att pilla ur det gamla och sätta i det nya bara med att dra isär dom i bakkant. | |
| Vet någon om det är likadant på e30, att man slipper löda alltså??? | |
|
Gäller detta alla boxar???? Har en siemens-box... Joakim, Karlstad BMW 328 m-paket -96 |
|
| På Motornord påstår dom att om man har startspärr och ska byta chip så måste man koda om startspärren. Sant eller inte ??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.