|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte om själva bilen utan lite tillbehör. Vill ha ett nytt avgassystem och undrar vilket som rekommenderas. Vill ha riktigt ordentligt gött ljud. Mycket race över det. Om man vill höja effekten lite, är det bara kammar osv som gäller då? Samt vad ger det + vad kostar det? ----------------- Mvh. Robban Johansson | |
ant |
Jag tror att du med fördel kan kontakta Ferrita angående avgassystem. Dom skräddarsyr ett system till din bil med dina önskemål om ljud som riktpunkt. Dessutom får du livstids garanti på avgassytemet, så länge du äger bilen. Länk ====== Min bil:Länk |
|
Jo, Ferrita är ju fina.... Har dock hört talas om några system som heter Eisenman eller någe liknande.... nån som har erfarenheter osv från dessa? ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
supersprint ha ja oxo hört talas om ska va bra. ska snart skaffa ngt liknande till min. lycka till M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Hamann säger jag och gärna med katt ersättning. Vist bygger ferrita kanon system men om man tänker på att tex hamann, schnitzer mm läger ner hur mycket tid som helst för att få rätt ljud,efekt och så vidare så är ferrita inte lika aktuellt i mina ögon. Länk |
|
|
Har ENDAST hört gott om såväl Eisanmann som Kelleners (som ju också har någon form av Eisenmannsystem vad jag förstått?) Rekomenderar således Eisenmann. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Jag har ett Eisenmann supersound på min M3 och bättre ljud i bilen får du inte för pengar. Har hört det mesta men Eisenmann är en klass för sig! Hamann är säkert tyfft men det låter inte bättre nån stans. | |
|
Det satt Supersprint monterat på min M3:a när jag köpte den. Jag är väldigt nöjd med ljudet, ett dovt brummande på låga varv och ett ylande som en varulv på steroider på höga varv :) Det enda jag inte riktigt gillar är att de har DTM-slutrör. Jag kan maila en bild till dig så får du avgöra själv hur du tycker det ser ut. Jag har också hört väldigt gott om Eisenmann/Kelleners så de tycker jag att du ska lyssna på innan du bestämmer dig. Fundera också på hur mycket du vill lägga på ett system, det kan skilja en del i pris mellan de olika. Jens |
|
|
Hej Jens! Hur har allt gått med M3'an? Fick du den försäkringspremien som du fått uppgift om? Du kan ju slänga iväg ett mail, jag har fortfarande en 3-series service manual från Bentley Publishers som ligger och skrotar hemma. Mvh, /Wille |
|
| här kan ju den svara som har en sån bil och har sportsystem nyligen dit monterat.....jag tog LASER deep tone....låter som en ferrari 360 modena nu ;) kan me säkerhet säga att bilen går lite bättre oxå....110% nöjd | |
|
Ok, nån som har prisuppgifter på Eisenmann systemen? Samt vilka säljer det i Sverige, eller måste man kanske köpa från tyskland? Sen åter till frågan om trimning, kat. ersättare sätter ju de flesta på, ger detta verkligen något? Chip osv. för att ta bort spärrarna får det väl bli, detta ger väl dock knappast den effekt som utlovas då vi snackar sugmotor. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Har en fråga till ang. avgassystem.... finns det nån firma som bygger avgassystem som mynnar ut på båda sidor av bilen. Alltså ett slutrör på var sida. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Hör med Uppsala avgasteknik, de kan garanterat fixa ett sådant system. Jens |
|
|
Ok, synd att man bor en bra bit ifrån Uppsala bara. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Eisenmann gör ett sådant avgassystem. Xerius-racing har bra priser på Eisenmann systemen. Länk |
|
|
Ok, har kikat på deras system nu, hittar dock inget dubbelt till M3. Vad ska man välja... slutrör på 70, 76 eller 83mm/d?? Det står att man måste modifiera spoilern om man väljer 76 samt 83. Någon som har erfarenheter ifrån detta? ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Hej ! Monterade i våras supersprint kattersättare o Eisenmann slutljuddämpare "modell sound" med 76mm slutrör ,inga problem att få plats med slutrören men däremot så expanderar hela avgassystemet när det blir riktigt genomvarmt med följden att det ligger an emot den lilla "plastkjolen" på vänster sida, så skulle jag göra om monteringen bör man nog låta slutrören mynna ut mer åt det högra hållet när det är kallt .Detta system levereras med ljuddämparen o rören som löper till katten skilda åt ,du måste alltså ha tillgång till en svets o då helst en för rostfri svetsning . Angående ljudet så låter bilen exakt som en R-hoj , trodde först inte mina bekanta men efter att en kompis kört bilen o jag stod utanför o lyssnade så stämmde det till 100%.Har inga som helst funderingar att skaffa supersound men om du skall köra med katten så kan det tänkas behövas för att uppnå lite högre ljudnivå .Min bil är en 3,0 o jag reparerade en bekants 3,2 i våras ,på den bilen satt det ett supersprint system med katalysatorn monterad okså men den bilen var det endast lite "poppigare" ljud i .Så min rekomendation om du vill ha ett ordentligt ljud i bilen är att köpa ett Eisenmann sound eller supersound, vill du endast förändra ljudet till "något" roligare så kan du nog köpa ett Supersprint . Finns ju många andra system som kan vara bra men dessa har jag i varje fall erfarenhet av . Lycka till ! Mwh Peter . |
|
|
Mean Machine gå in på Eisenmanns hemsida så hittar du vad du söker under bmw m3. Du kan sätta avgasklammer om du inte vill svetsa det är inga problem. Har du kattar ska du ha supersound helt klart. Länk |
|
|
Maol ! Vet inte vad du har för någon erfarenhet av Eisenmann sytemet, men på min burk var utsticket på röret från ljuddämparen endast 5 mm så klammrar kan man glömma på den i alla fall . |
|
| Jämförde mitt å kompisens avgassystem. Han har Eisenmann å jag har Scorpion. Mitt lät dovare å mullrigare än hans :) | |
|
Just nu lutar det åt att det blir ett Eisenmann system. Ett som mynnar ut på båda sidor om bilen... Vet dock om jag ska välja supersound eller inte... Om man köper ett supersound nu när man har kattarna på och det blir bra hur blir ljudet sedan om man skulle ta bort kattarna? Blir ljudet onormalt högt eller? Kanske inte blir körbart..?? --- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.