|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Mitt svärd till fläkten är slut. Nu undrar jag, finns här någon el-nisse som tjänar lite extra på att fixa sådana till folk? I så fall får du höra av dig! |
|
kallödningar och brott i banorna kan du fixa själv. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
Paap Reeder |
Hej ras.mus! För den okunnige: vad är ett fläktsvärd??? MVH /// Paap R |
|
Finns ju gaska bra beskriven felsökning här Länk har du testat det ? Svärdet ser du på bilderna under ovanstående länk, även benämnt "fläktstyrningskortet". Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Så kan det gå när fler tecken än som sig bör slinker med. Här kommer en bantad version : Länk Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
Ras.mus |
Ska kolla mekartipset. Okunnige: Fläktsvärdet är en metallbit som kyler ner komponenterna som styr fläkthastigheten. Sitter i inluftskanalen. |
|
hej! har av erfarenhet lärt mig att det är ett standardfel, o även att det sällan ej håller när man lagar själv på svärdet. finns på skroten för ca 1500:- samt nytt för ca 2200:- Stoffe |
|
|
Bigben.......eller Stoffe. Jag köpte nytt svärd före jul och det kostade "inte mer" än 1800 här i Umeå på Lindholms bil. Ras.mus Köp ett nytt svärd så behöver du inte fundera på hur länge det ska gå innan svärdet ger upp igen så du måste göra om alltihop igen. |
|
Ras.mus |
Mest så att bilen är rätt skruttig så jag lägger inte ner 2000:- i onödan... Ska se om jag kan få bukt med det! Jag hittade ett på skroten (tag-själv-skrot) som fungerar men det ser annorlunda ut, svärdet är inte böjt i kanterna som det är på min. Är det en nyare version? Går det att kombinera ihop dem eller för själva svärdet går inte att få in i min medan det funkar fint att ha löst utanför. |
|
Löd om alla lödningarna och gör det ordentligt så håller det förmodligen många år till. Tar ca en kvart och kostar inte en cent! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Demolitionman: har du något nummer eller hemsida till den shopen? för mitt svärd börjar oxo knasa sig.. Stoffe |
|
|
Jag vill ju mena att det är dummheter av hög klass att köpa ett fläktstyrningskort som inte är HELT nytt. Ett kort som suttit i en bil som skrotats lär ju garanterat pajja ihop relativt snart , att bara ta ur kortet och montera in det sliter ju faktiskt på lödöarna. Mycket bättra att använda en tennsug och ta bort de gamla lödningarna samt löda dit nya , även kontakten kan rengöras och spruckna banor kan man hitta med förstoringsglas. Komponenterna är standard så hittar man en trasig kondensator eller dyl finns den att köpa för 5:- Kronor. Dessutom kostar det ju närmre 0:- Kronor att själv laga kortet. "Löd själv , förtjäna din friska fläkt" <-- 11e budet :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.