AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
995

slö diesel

N
11
N Berglund
525TDS Touring -92
Min 525TDS har blivit törstig och slö.Drar litern nu. Har tidigare liggat på ca:0.8. Sen vill den gärna växla ner på automaten när man kommer mot minsta backe på tex motorvägen i ca 120km. Skulle gärna vilja ha uppgifter på matartryck vid tomgång och vid rekomenderat varvtal, även vid belastning, samt lämpligaste mätpunkt...

Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Hej
Förmodligen så har det brustit en slang mellan insuget och MAP-sensorn för laddtrycket.
MAP sensorn är fäst vid vänster innerskärm, en slang går därifrån till undersidan av insuget. Om den brister blir bilen ungefär som du beskriver.
MVH Göran Dieselmeken Lindgren
Ma
7
MatteGrip
525TD Touring -94
titta över luftfiltret! jag hade typ lika fel att den va slö å grejor så satt jag dit ett Sportfilter! vilken skillnad de blev!

//matte
BX
31
BXF 334
bmw m528/3,5 -85
hej är det ett bestående fel eller kan det komma och gå?? jag har en 92a525tds som kan börja ryka som bara den lite då o då. men då går den och haltar på tomgång, men vid gaspådrag går den som bara den och ryker kraftigt.

DT
N
11
N Berglund
525TDS Touring -92
Till Dieselmakaren. Jag har kollat över alla slangar, även den från map-sensorn till insugningsgrenröret. En tygslang var sprucken vid en backventil under insuget och ovan dieselpumpen. Den bytte jag och fick då ett väldans vacumljud i kupe`n. Det visade sig att den spruckna slangen gick in i torpedväggen. Jag har för tillfället pluggat den, får se vad det kan vara för fel...

ma
10
markus.a
525 TDS Touring -93
Angående vacum ludet i kupén. den slangstumpen som du bytte ut skall vara försedd med en strypning, altså ingen vanlig slangstump. Rättslang=lågt ljud ikupén.
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Vad har slangen som går in i kupén för funktion?

Diesel innehåller mer energi än bensin!
N
11
N Berglund
525TDS Touring -92
Fixade till strypningen i slangen. Har nu kört ett tag, och den går fortfarande sådär. Typiskt nu när man har tankat på pump i 2 månader. Har aldrig varit något problem tidigare när man tappat från farmartank....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.