|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis fått upp gul indikatorlampa tillsammans med Inspection. Det står varken I eller II, bara ordet självt. Ska jag tolka det som insp I? Hur långt kan man köra, ca, från och med nu? Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. | |
|
tjena! titta i serviceboken, där står det om du ska göra en INSP 1 eller 2.....(alltså om du gjorde en INSP 1 sist så är det kanske läge för en 2:a nu! |
|
| Tjena Gunnar, Hur långt du kan köra beror på körsätt(BMW har en s.k adaptiv avkänning) om du kör många långsträckor så kan det dröja allt mellan 1300-1800 mil innan det är dags för service, men om man kör mkt kortsträckor,många kallstarter osv så kan det vara dags om ca 800-900 mil. P.S hur går det med vibrationerna, har du fått bukt med dem ?(håller tummarna)........ MVH dexx | |
|
Ska hämta fälgarna idag em, svarvade. Kostar en slant, hoppas det blir mkt bättre... När gula lampan lyser för inspection, då kan jag alltså köra en bra bit till!? Kanske bra att göra en inspection, då kanske de hittar ngt nyttigt. Ska prova en annan BMW-verkstad för "skoj skull". Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
|
NEEJ!! Dexx menade nog att man kan köra 1300-1800 mil MELLAN servisarna, inte EFTER det att den gula lampan tänds. Gunnar: Visst du kan köra ett tag till men hade jag varit i dina kläder skulle jag ringa en BMW-verkstad o beställa tid bums! Du lär väl ändå få vänta några veckor kanske innan de kan ta hand om din bil. Mvh Christoffer |
|
|
Om du vill ha en rekomendation på en verkstad i Gbg... Göteborgs bilservice. Liten verkstad med personlig service. En ägare med en hjälpreda. Mycket nogrann. Ligger vid bilprovningen i Partille. Har servat min bil där i 10 år. Fadern likaså. Aldrig haft nå't att klaga på! Cheers /Dag |
|
| Hej igen Gunnar, Stoffe har helt rätt jag menade mellan servicen, om lampan (gula) har tänts så kan det handla om ca 25-100 mil. Tycker att du gott kan beställa tid för service.Hur blev det med fälgarna ,har du fått på dem?....MVH dexx | |
|
Hej! Japp, nu sitter de nysvarade fälgarna på. Vid undersökningen tidigare i veckan så sa de att ett däck var helkasst. Med det däcket på en nysvarvad fälg så är det så nära 100% runt man kan kommma. Jag fick ju chansen att provköra hem (7 mil), men den riktiga provkörningen ska jag göra ikväll/imorgon när bilen stått still en lång stund. Det verkar som om det blev mkt bättre, men som sagt återkommer jag senare, känslan att det är bättre efter en rep. har jag haft förr när bilen varit varm.. Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.