|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har problem med min växellåda. Backen fungerar inte och den växlar tokigt. Nu måste jag trots detta köra den till Stockholm, eftersom jag inte hittar någon verkstad i Avesta, där den har hamnat. Det verkar som att den läcker. Min fråga är nu: hur mycket olja ska jag fylla i? Jag har hällt i 3,5 liter, men det är ändå torrt på oljestickan. Är det någon som vet vilken växellådsmodell jag har? Jag har sökt, men hittat olika svar. /Astroboy | |
|
Knappa in chassinummret här så lär du få svar på båda dina frågor: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Du vet väl att motorn ska vara igång när du kollar nivån... samt att oljan ska vara varm... Peo |
|
| Jag har inte tillgång till chassinummret nu. Jag är på semester med min back-up bil (ford scorpio -92, 28000 mil, som tyvärr fungerar mycket bättre),men jag misstänker att det kommer att stå att den rymmer 3,5 liter, men jag får ingen indikation på stickan alls efter 3,5 nyfyllda liter. Dessutom fick jag höra av en mekaniker att man måste fylla på "minst 7 liter" om den har varit helt tömd. Motorn är varm och igång när jag mäter. | |
|
Din låda heter ZF 4hp24. Riktigt som du säger, vid byte får man i ca 3,5 liter, men totala volymen är runt 8 liter. Hoppas att det löser sig. Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack, Erik w. Precis vad jag behövde. Nu ska jag åka och hämta min kärra som har blivit nergraderad till projektbil igen /Astroboy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.