|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
det är inte lätt att lösa sånt här textvägen. har du någon multimeter som kan mäta resistans? då kan man plocka ur säkringen, alla lampor och koppla ur instrumentpanelen. vitsen är att koppla bort alla lampor och sedan mäta ute på en lamphållare mellan plus och minus. det ska vara hög resistans(om alla lampor är urkopplade), om inte kan man röra på kabelstammen på olika ställen och se om resistansen ändrar sig. betydligt enklare än att byta säkring hela tiden. Var finns bilen? FAF |
|
|
Hej! Jag hade exakt samma problem som du. Efter mycken felsökning visade det sig vara en kortslutning i kablarna under förarstolen. Kolla dom, på min satt det en massa kablar fästade mot stolsunderredet som hade skavts av. Mvh Per |
|
| Ska kolla kablarna under stolen... Bilen finns i Östersund..torvalla... vart under stolen är dom då ?? | |
| Mina var fästade med buntband under stolen mot metallen, en massa kablar. Du ser dom direkt när du tittar under sätet. Min säkring gick när jag satte foten i sätet och tryckte till. | |
| Ok ska kolla dom... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.