|
|
|
|---|---|
Callegaston |
Har tagit över en 528ia E28 utan växellåda, har nu kommit så långt att avgassystemet ska på plats. Innan jag nu börjar montera fast det, inga större problem, så känns det som det saknas en mellandel mellan ljuddämparen och avgasrören ut från motorn..... Till saken hör att det här är mitt första bilprojekt, men det är väl aldrig för sent att lära sig...... Finns det bilder på avgassystemet att tillgå där man exakt ser hur det ska vara eller ska jag helt enkelt åka in till den stora staden och söka upp en 528ia E28 och krypa under med min spionkamera........ Callegaston |
|
"känns det dom det fattas något", har du provat och lagt under systemet under bilen och tittat alt. mätt upp systemet för att se om det ser ok ut? Annars kanske du ska ha en liten rolig katalysator sitta där mellan precis som det gör under min, innan första ljuddämparen. Nord |
|
| Någon kat lär det med största sannolikhet inte sitta. Om du menar skarven mellan främre rör och främre ljudetdämpare ska det sitta flänsar på rören. Din lokala BMW-handlare har säkert fina sprängskisser med artikelnummer som används när dom beställer delar. Annars kan du gå in å kolla på www.ray.se, där har dom haft bilder på sportavgassytem innan. Har dock inte varit inne på sidan å kollat på länge. Lite svårt att beskriva ett sånt här problem utan att se det med egna ögon... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.