|
|
|
|---|---|
|
Tjena hur mycket kostar det att göra oil service vad gör dom på verkstan är det bara oljan som bytts eller?? Bmw is bmw | |
| Olja plus filter. Priser från 800 kr -> 1500 kr beroende på vilken verkstad du gör det på. | |
| 1200 spänn hos bmw enköping. gjorde det förra veckan. Oljan byts och oljefilter byts! sen får du 4 st gröna härliga pluppar igen :) | |
|
För H.....e killar, oljebyte gör man själv på 20 minuter! Kostar i princip inget! |
|
|
Räkna med 100-150 kr/litern för en bra olja. Oljefilter och erfoderliga packningar kostar under 100kr. Arbetskostnad bör inte överstiga 15 minuters verkstadstid. Summa summarum: ca 800kr för en motor som skall ha fyra liter olja. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag pröjsade 650kr för 5l helsyntet och filter. Bytet och en koll på ventilspelet ingick så att säga... dock ingen auktoriserad bmw-verkstad, men det ställer inte jag som krav vid oljebyte på min 15 år gamla bil... Hade jag inte velat ha ventilerna kollade hade jag nog gjort det själv... | |
|
Jag gav 600:- sist på icke BMW. Castol helsyntet och filter. Se min sida för historik samt kostnader. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Säger som Johan Å, oljebyte gör man själv. Lika lätt som att fylla bensin Har man inte garage som kan va bra att ha så finns GDS hallar på t.ex. OKQ8 som man kan göra bytet i. ------------------ www.cleandesign.se |
|
| ja oljan byter man själv men jag hade 2 andra problem som jag tog i samma smäll :) | |
|
Jackass: ser att du ska bli pappa: GRATTIS ! ! ! ------------------ www.cleandesign.se |
|
| Marzocchi: Tackar så mycket:)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.