|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en gammal e-34 -93 med originalhögtalare. jag har satt in cd-spelare och undrar vad jag kan göra för att få lite mer kräm och bättre ljud. Jag vill helst inte ha massa slutsteg och basar och sånt... Kan man sätta in några högtalare som passar där original sitter fast med mer klös? Och isåfall vart skall man inhandla dessa i Gbgomr eller postorder.. Hilfe!! | |
|
Kolla om du kan lägga lite dämpull bakom högtalarna, det har jag gjort o det blir bättre, sen är det ju så att "you get what you pay for" åk runt o lyssna på olika högtalare som passar i din bil, många stereotillverkare har ju modellanpassade system, annars så kan du ju mäta omkrets o dyligt o kolla vad som passar. Att beställa via postorder e vanskligt eftersom du ju inte vet hur det låter... men ett tips e ju att kollla i en butik o lyssna på ett gäng högtalare osså om du hittar nåt du gillar så kan du ju söka på webben efter dom å jämföra priser! Fri fart! Men håll topphastighetsbegränsningen! |
|
|
Kan också rekommendera DLS prylarna. Alpine har, om jag inte minns fel, också bra grejor som passar. Dämpull gör mycket, likaså en förbättring av delningsfiltret om du tänker behålla orginal systemet. >brutal Danmobilitys prylar är som Biltema, fast sämre... |
|
|
Neon ljusen Dan mobility säljer är ju rena skämtet om man jämför med t.ex Cold Cathode ljus rören som inte är så värst mycket dyrare, de lyser mycket starkare och håller mycket längre! Högtalarna håller garanterat inte samma ljudkvalitet etc som mtx, dls etc! Att vissa steg där är samma som MDS är inte det heller så värst positivt! |
|
|
varken kan el vill säga att Dan Mobilitys bilstereo grejor är dåliga, har nämligen varken sett el hört något av dem. MEN, fördelen med att köpa "dyra" saker (begagnade "dyra" saker funkar ju oxå) på en gång är att man kan ta med sig dem grejorna till nästa bygge. Köper man "mindre bra" grejor kan man ha oturen att man inte blir nöjd, grejorna går sönder el d låter helt enkelt inte bra, o då måste man helt plötsligt köpa nya saker IGEN, vilket man hade sluppit om man hade kostat på sig lite "bättre" grejor på en gång. Ok, jag medger att jag INTE har lydit mitt eget råd, utan jag köpte "billigt" o blev missnöjd vilket innebar att jag blev "tvungen" att köpa nya prylar...så lär av mitt "misstag" :-) Vart visst en riktig predikan d här :-) Mvh Rutger |
|
|
Kolla din spelare innan du børjar hærja med dina høgtalare.Før att du ska kunna andas måste du ha lungor men innan dina lungor kan andas måste du ha ett hjærta. Vem kom først?Kycklingen eller ægget? Pioneer DEH P5530MP tar hand om din bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.