|
|
|
|---|---|
|
Helt otroligt! Trist att läsa och se :((( Länk /Wille | |
|
Har alltid varit skeptiskt mot Dinan eftersom de har så mostruöst dålig smak vad det gäller styling. Det är ju svårt att ha en upfattning om deras ingenjörsmässiga kvalitéer utan att provköra någon. Att skära i bilens "bärande" delar verkar ju helt hj*rndött .. suck. |
|
| Helt sjukt att BMW godkänt Dinan som någon slags halvofficiell partner som får skruva på bilen utan att garantin upphör. Ska bli mycket intressant att se hur dom löser detta. | |
|
Helt otroligt!! Det var ju en väldigt "seriös" lagning av bilen de hade gjort... Jag har i likhet med CBM3C stått skeptisk till Dinan, och detta bekräftar bara mina farhågor. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Var inte DINAN från USA? jänkare....vad vet dem om bilar? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Från att förr endast godta Alpina, Schnitzer och Hartge som "riktiga" BMW-tuners har jag på senare år kommit att respektera DINAN allt mer, fint företag som verkar veta vad de sysslar med. Bra hållbarhet och mycket fin kvalitet i motorer, chassi etc. till skillnad från Racing Dynamics t ex. vars motorer är ökända för deras dåliga hållbarhet och kvalitet. Att DINAN sedan kör med överladdning är en sak som tål att diskuteras, vissa gillar det, andra inte. Jag skulle hursomhelst hellre lämna in min bil till DINAN än både Hamann och Racing Dynamics. Från att ha varit en uppstickare är nu DINAN i mina ögon en värdig medlem bland de stora (Alpina, Schnitzer och Hartge). MVH, E38B12 |
|
|
E38B12: Håller med att jag har större förtroende vad det gäller motorer om man jämför med sådana snedsteg som RD (enligt rykten snodde RD en motortuning från en annan firma till någon show i USA och sa att det var deras egen) och Hamann (som lovar tungt och håller tunt enligt uppgift). Sedan vet jag inte vad som det säger att vara 4:a eftersom jag anser det vara ljusår mellan dessa tre och just då Dinan. Men som jag säger ovan gör amn ett sådant ingrepp och försöker dölja det är man inte bättre än Nowack som man kan läsa om på m5board.com (nya bmwm5.com) som för att ordna att en knacksensor slog av cylindern helt enkelt kopplade bort den i DME:n .. så går det när man säljer en lösning som inte är riktigt framtagen och experimenterar med kundbilar. |
|
|
Precis som Micke och Kalle har jag aldrig gillat Dinan öht. Det är bara så otroligt tragiskt att en samlarbil värd över miljonen behandlas på detta sätt. Om det sen visar sig att Dinan verkligen har gjort ingrepp i chassikonstruktionen och därigenom kompromissat både bilens struktur och krocksäkerhet... Ja... Då lär dom ju tvingas i konkurs av advokater över hela USA. För nog kommer alla som har en Dinan-moddad bil att kvickt som ögat att hissa upp bilen och kontrollera hur arbetet EGENTLIGEN är gjort. Personligen har jag svårt att tro att Dinan behandlar ett arbete på en bil värd över miljonen, och där kostnaden för kunden är över 200.000:-, sämre än en billigare bil med billigare arbetskostnad. Snarare tvärtom. En ren skandal i mina ögon, och troligen något som kommer att sätta företaget i konkurs. |
|
|
CoolBlueM3Coupe, Borde nog förklara mig själv lite :-) Säg att jag hade varit lycklig ägare till en M5 E39, om jag hade velat få ut lite mer hästar ur motorn hade jag kunnat tänka mig att lämna in bilen till antingen Schnitzer, Hartge eller DINAN... då Alpina inte eftermonterar trimdelar längre. Men visst håller jag med, DINAN kommer ALDRIG att erhålla den tradition av kvalitet och fint bilbyggande som förknippas med namnen Alpina, Hartge och Schnitzer. Men för att vara en uppstickare som först på senare år slagit igenom stort så imponerar DINAN mig faktiskt. MVH, E38B12 |
|
|
inte för att väcka anstöt mot eventuella z8 ägare men förra veckan såg jag Top Gear på BBC där de testade z8:an! De kom fram till att köra en z8:a (orginal) var samma sak som att köra en Scania Lastbil! Sedan testade de även den alpina modiferade versionen av z8:an och den sög tydligen ännu mer än vad orginalet gjorde! någon annan som tog del utav det programmet?? //Ja, jag vet vart sökfunktionen finns! |
|
| Konstigt, har varit ganska prisad i övriga tester jag sett/läst. | |
|
joo, har också sett det, därför jag reagerade på när han sågade den totalt! //Ja, jag vet vart sökfunktionen finns! |
|
|
Z8an är "softare" än t ex. M5 E39, och Alpina Roadster V8 är då "softare än soft". Gillar inte det faktum att Alpinas alternativ är underlägset ///M's :-( M5 E39 är snabbare än Z8 runt ringen. |
|
|
Softare och softare? 0-100 BMW M5 E39 BMW Z8 5,4s 4,8s 0-200 18,9s 16,8s Tid runt Nurburgring 8:28 8.18 Tid runt Hockenheim 1:17.4 1:18.5 Tycker nog inte att Z8an är så "soft" ändå. Såvida inte soft betyder snabb :o) |
|
|
immer> Tycker det låter som ett gott betyg det, har alltid trivts gott i Scaniorna. ;) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hehehe! ska du inte investera i en sådan då hangaround?? så kan du ju ha dubbelt av den scania känslan :) //Ja, jag vet vart sökfunktionen finns! |
|
|
acey, hmm... skumt, är nästan säker på att jag någonstans läst att M5an skulle varit snabbare runt ringen... man kan inte alltid ha rätt :-) MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.