|
|
|
|---|---|
|
Hoppas att jag inte kommer att få femtielva svar som säger "använd sökfunktionen".. Min styrning har börjat glappa lite. Det känns som man kan vrida ratten lite innan den tar. Känns inget när man kör normalt, men i farter över 160 så får jag kraftiga vibrationer i framvagnen. Vad kan detta bero på? Känns dock inte när man ligger i långa kurvor i högre fart. | |
| Kolla här för info om spelet i styrningen: Länk | |
|
Tackar! |
|
|
Utan att läsa igenom länken som Greenberg gav dig så kanske det kan vara en idé att kolla hur väl balanserade däcken är, 160 är dock ganska fort och då kommer dessa saker fram. Det kan ju också vara så enkelt att det fastnat gegga på insidan av fälgarna som gör att du får obalans, det är billigt att plocka av hjulen och kolla. Om det är riktigt kraftiga vibrationer brukar geggan dock lossna (har råkat ut för detta på ett bakhjul till en E30 325:a). Kolla också om du har ojämnt slitage på däcken. |
|
| Och social ;) Använd sökfunktionen lite, det är alltid kul :D | |
|
Hade använt sökfunktionen innan, men hittade inga tillfredställande svar ;-) Hjulen är nybalanserade och jag hade inte några problem innan styrningen började glappa. Så nånting är lurt.. Får väl hissa upp bilen och tvinga med mig någon tekniskt begåvad människa. Tack för svaren iallafall! |
|
|
Tråkiga bilar du ligger inne med förresten! Faaan nu sitter man här med glapp och är avis till råga på allt ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.