AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
336

värdering 540 m. 6vxl manuell

jocker18@home.se
Länk

va säger ni?

utan org. tillbehör å utan stereoa alltså, bara bilen som den står å går

Man kan ha roligt även med 525ór...
Mycket svår att värdera, bilen är en 540iA byggd 12/92 från början så första frågan är om den är godkänd med manuell låda?
nästa är hur bra är ombyggnaden?

Mvh Stephan
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Ser lite överstylad ut... Påminner om en skottkärra med dom där utblåsen. Hade nog värderat en bil i orginal-skick högre.
En skottkärra med V8, du kan bli kung i potatislandet.
Hur långt har den gått, har den SCHiin?

/Simon
Den har gått 15.200 och har svart schiin med el. (gick att läsa under info) På bilderna ser det dessutom ut att kunna vara sportstolar, vilket jag ser som ett plus. Gå igenom bilen riktigt noggrant för det är inte gratis att laga en 540 har jag märkt... Ser allting bra ut är den nog värd uppåt en 75.000:- (förutsatt att du får original-kjolar o dyl med). Försök att vara lite skeptisk till miltalet, en sådan bil som är 10 år gammal borde gått mer.
ursäkta,

var inte observant/lat (välj själv..:) ) Svårt att värdera bilen, skulle tro att den går att få för 55-70 KSEK utan spoilerkitet....hur mycket det drar upp/ned priset är svårt att säga

/Simon
jocker18@home.se
Jag kan säga att utblåsen är borttagna, för det var överdrivet.

Jag har inget intresse av org. spoilers å liknande.

Det är inte sportstolar, utan väldigt fina org. svart skinn *älska*

Miltalet, jadu, motorn låter helfräsch iaf.

ny bes. å måndags utan anm.

Vad begär han för pris?
jocker18@home.se
han har inte sagt något, han vill ha bud, men jag lär ju inte bjuda allt för mycket, runt 70k antar jag? jag har tänkt att ha bilen några år iaf.

men det är ett annat problem med den, vibrationer på tomgång å strax över, finns inlägg om det på 5-serie

jocker18@home.se
han funderar på strax över 75k, är det vettigt?

all utrustning utom elnack bak å farthållare typ

Var nästan säker på att farthållare var ett måste på en sån här bil, men det beror ju lite på var man kör...

Ang stolarna så menar du att det är komfortstolar när du säger "original svart skinn"? Det finns ju även sport original, och det ser verkligen ut som det är dessa som sitter i. Du var lite oklar i formuleringen, och det är därför jag frågar. Du ser enkelt om det är de vanligaste "komfortstolarna" om det inte finns något stöd för benen i sidled. Det här låter säkert nedlåtande om du vet vad du pratar om, men jag ville veta säkert :-)

Åk dit och hitta lite småfel, bjud 70 och räkna kallt med att gå back 15-20 om du säljer om ett år... Hittar man bilen man vill ha så får det kosta lite.
jocker18@home.se
hmm, nu måste jag tänka efter, det är inte "sportstolar a´la 635" iaf, så mycket kan jag säga, inte skålade recaro precis, utan samma som jag har i min 525 a´la standard. fast den här har el drivet.

han ville ha 83k,ja sa ifrån, sa att vi ska ner på 70 sträcket iaf.. men under 75k kommer jag nog inte.

fast det tillhör att jag känner killen, vet hur pedantisk han är, han hjälper mig säkerligen i framtiden med bilen osv.

dessutom är det ju övr 50k påkostat

Hmm.. ok då kanske stolarna inte är sportstolar.

Då får väl du också helt enkelt sälja till en polare sen. Om du inte tänkt behålla den länge. 50k är väldigt lätt att spendera i ren "drift" om man räknar in inköp av kjolpaket o dyl som jag värderar till 0:- vid köp. Är det så att vxl-lådan o motor är renoverade för de pengarna istället så blir den ju helt klart mer värd.
Värt att nämna är kanske att jag köpte min av en kompis för just 75'... :-)

Har gett upp hoppet om de pengarna dock, eftersom modellen tog en djupdykning strax efter jag köpt.
jocker18@home.se
okej, men jag är beredd att lägga 75k iaf, tycker den ser ut att vara värd det, har ju provkört å så. det är ju några konstiga vibrationer som varken ägaren lr jag blir klok på. eftersom det är en kompis har vi nära kontakt om felen på bilen i prisdiskussionen.

Men att han faktiskt är beredd att hjälpa till med bilen i efterhand, han vill se den på träffar osv osv så är det värt lite pengar, det visar att det inte bara är en gammal skräpbil för honom.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.